Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 22:21   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Dra på tur med DNT når man hoster som en gal?

Jeg har meldt på meg og ungene på en tur med turistforeningen nå i helga. Det er en hyttetur på trang hytte med masse familier. 12 barn under 9 år visstnok, og sengeplass til 19. Dvs at det er trangt, og relativt primitive forhold etter hva jeg forstod. Jeg er gammel speider, så jeg tenker at det blir helt sikkert spennende for ungene og koselig for de voksne!

I forrige uke var jeg syk med feber osv, og etter det har jeg fått en grusomt irriterende hoste, som ikke gir seg. Jeg hoster hele dagen og halve natta. Ene ungen min snørrer og hoster også, mens den andre er frisk, og gleder seg til å dra på tur, plukke blåbær og spise pannekaker til frokost.

Jeg har vært innstilt på å dra hele tida, men nå som jeg fortsatt hoster så mye, spesielt på kveldstid (men egentlig hele tida), er jeg litt usikker. Kan jeg dra likevel, og risikere å holde alle våkne om natta osv? Jeg snørrer og går på nesedråper, men formen er relativt grei bortsett fra den hosten altså. Vi kan jo dra på dagstur og plukke blåbær og spise pannekaker til frokost hjemme også liksom...

En vennepar av meg skal også på turen med sine barn og jeg hadde gledet meg til å være med dem. Og så er det jo morsomt å bli kjent med flere. Og så har jeg betalt både medlemskap i dnt og turavgift da, det blir jo bortimot 1500 tror jeg, som ikke er refunderbart. Videre kan jeg ikke finne tursekken min, og har nettopp innsett av vi bør ha soveposer alle tre (litt vanskelig å få plass til klær osv i tillegg til 3x dyner og puter i en stor sekk, og to små). Så det blir jo noen hundre til i akutt friluftslivsshopping i morgen hvis jeg bestemmer meg for å dra. Men ungene vil jo sikkert synes det er superstas med egne soveposer, og jeg har tenkt til å bli mer aktivt friluftsmenneske fremover, så det kommer sikkert godt til nytte senere også. Likevel kunne jeg godt vært spart for ekstrautgifter akkurat nå som jeg sannsynligvis snart skal flytte.

Men, dra eller ikke?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.