Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøring uten sertifikat

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 00:19   #1
Lostdisk
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2012
Lostdisk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kjøring uten sertifikat

I dag fikk jeg en skikkelig en på «tryne».
Jeg er alenepappa for en gutt på 7 år. Vi har 50/50 på gutten.
Mor har fått seg type å de har fått seg en gutt som er to år.
I det siste har jeg lagt merke til at typen hennes for det meste sitter på som passasjer i bilen når de er ute å kjører.
Jeg vet at han mistet lappen for en stund siden men hadde vist fått den igjen.
I dag så gikk det plutselig opp et lys for meg å misstanken om at han ikke hadde lappen plaget meg.
Han har tross alt hentet og kjørt rundt på både min sønn og sin sønn som at det var helt greit.

Jeg spurte min eks om han hadde lappen, « ja selvfølgelig har han det»
Men hvorfor er det du som kjører for det meste da? «jo for det er min bil»
Jeg merket på henne at noe ikke stemte. Jeg sa jeg ville prate med typen. Hun sa da at jeg måtte ta ansvar for det jeg gjorde. Jeg gikk rett inn å konfronterte han med om han hadde lappen eller ei. Det var ikke mye øyekontakt å få men han bekreftet at han ikke hadde den. Jeg ble varm i hele kroppen å reiste fra stedet for å ikke gjøre noe dumt.

Saken er som følger: han har kjørt rundt i sitt lokalsamfunn med min sønn (å sin egen) uten å ha lappen.
Skulle uhellet ha vært ute å min sønn hadde blitt skadet så hadde dette blitt masse trøbbel med forsikringer å rettigheter i etterkant.

Det slutter ikke der. Et par timer senere får jeg mld fra min eks å den er som følger «fint om du begynner å motivere «nils»for å gå alene til skolen. Det er slik det blir en stund fremmove for han da»

Hun prøver nå å gi meg skylden for at jeg har gjort det vanskelig for dem.
Veien han skal gå til skolen er veldig lite trafikkvennelig for en 7åring.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Det eneste jeg vet er at det er høstferie nå å at jeg ikke skal gjøre noe forhastet.

Vil legge til at vi har et godt sammarbeid om gutten men at de er litt «ovenfra og ned» fra de sin side

Håper dere skjønner situasjonen her å at dere kan komme med noen tips.

Lostdisk er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.