|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2012
![]() |
![]() Kjøring uten sertifikatI dag fikk jeg en skikkelig en på «tryne». |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatNår det gjelder forsikring, så står vel forsikringen i din ex`s navn? Så akkurat den biten hadde jeg ikke bekymret meg for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatJo, hvis hun låner bort bilen til noen hun vet ikke har lov til å føre den, ville jeg absolutt vært bekymret - for forsikringen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatEg hadde vore mest bekymra for at mitt barn blei kjørt rundt og hadde tett omgang med et menneske som ikkje respektere lovverket.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatJeg ble påkjørt av en kar som ikke hadde sertifikat (han hadde mistet det pga fyllekjøring), og samboeren hans (som eide bilen, og stod som forsikringstaker) var passasjer. Det ble ingen problemer med forsikringen. Jeg vil tro at hun som eide bilen fikk regresskrav fra forsikringsselskapet sitt, men det hadde jo ikke noe å si for meg. Fikk ordnet skaden uten problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøring uten sertifikat
Tredjepart er alltid omfattet av ansvarsforsikring uansett. Det er svært sjeldent det kommer til avkorting i forsikringsoppgjør som følge av forsettelighet. I dette tilfellet var det uansett snakk om at HI var bekymret for barnet om det skjedde en skade, og et barn kan ikke ansvarliggjøres i forhold til kontroll av om sjåfør har sertifikat, kjører i fylla osv.
![]() |
![]() |
#8 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatVel, jeg fant ut at mine unger hadde kjørt bil med min eks sin samboer som aldri har hatt lappen, og jeg ga klar beskjed om at om det noen gang, noen sinne skjedde igjen så gikk jeg rett til politiet og anmeldte det. Og instruerte ungene om at det ikke var lov og hva som kunne være konsekvensene om de kjørte med henne.
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatPardon my french, men fy faen at det går an! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
heimføing
|
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatVel, det er morens barn og dermed hun som har ansvar for å få sitt barn til skolen. At hun da setter bort oppgaven til en som ikke har lappen, sier mer om henne enn om stefaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatOm noe skulle skje og forsikringsselskapet skulle kreve regress (av henne, siden hun er forsikringstaker) vil jo det bli spesielt med tanke på at det er hennes barn, om det skjer noe med de når han kjører.
![]() |
#12 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Avkorting på kaskoen, garantert. Men på personskadedelen av forsikringen? Den trodde jeg lå i ansvarsforsikringen, og gjaldt uavhengig av omstendigheter?
![]() |
#13 |
Tidsklemt
Som sagt, så vil ansvarsforsikringen dekke 3. part uansett. Viss ikke ville jo enhver vært ille ut om man ble påkjørt av en fyllekjører f.eks.
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatJeg hadde ikke likt at mitt barn ble kjørt rundt av en fyr uten lappen, langt mindre når det var pga fyllekjøring. Når det er sagt, har DU egentlig noe annet å bekymre deg over, enn at stefaren åpenbart er en dust? Han kjører jo ikke dårligere nå, enn da han hadde lappen. Det å miste lappen er en straff, og sier ikke noe om kjøreegenskaper. Du og barnet vil uansett være dekket av forsikringen. Det er fører og eier av bilen som sitter i saksa om noe skulle skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Einsam
|
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatJeg hadde definitivt sagt fra - og du gjør alle en tjeneste ved å si fra til dem om dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatJeg er fasinert over at så mange virker å bagatellisere dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatJeg hadde også kontaktet politiet om jeg visste at noen uten førerkort kjørte rundt på barnet mitt.
![]() |
#19 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatJeg hadde ringt rett til polititet. Drit i om du "lager problemer", her er det barnets ve og vel som er viktigst. Om mannen er dum nok til å kjøre uten førerkort, får han ta konsekvensene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tidsklemt
![]() Sv: Kjøring uten sertifikatJeg vil egentlig bare understreke at jeg ikke mener å bagatellisere problemstillingen ved å kun svare på dette med forsikring.
![]() |
![]() |
|
|