Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Aktiviteter med barna

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-12, 10:21   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aktiviteter med barna

Ja, jeg lader altså opp til jul, og har begynt planlegginga av ting vi skal lage. Både for å gi bort og for å ha selv.

Vurderte å legge denne under fest og høytid, men å pusle sammen med barna kan man jo gjøre andre ganger enn i desember!

Så - kom med tips og gode ideer. Både til pynt og gaver og andre småtterier som unger (og voksne) kan like.

Gammel 12-10-12, 11:03   #2
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aktiviteter med barna

Her henter eg mykje inspirasjon når eg planlegg aktiviteter til arbeidsstova, dei har mykje kjekt. CC Hobby

Gammel 12-10-12, 11:04   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Snoker litt her for å se om det kommer noe tips som jeg kan få gutta mine til å være med på.
Jeg har nok ikke vært så flink til å presse de til å sitte i ro med sånt. Her går det unna hele tiden så det har vært lite perling og tegning oppigjennom årene..

Men leste et sted herinne at man kan ha som adventsaktivitet å lage til/fra-lapper til julegavene. Det var et godt tips for særlig storebror synes det har vært stas å skrive navnelappene tidligere år.
Vi har massevis av farget litt stivt papir og har noe glitrepenner og klistremerker + et sett med sikk-sakk-sakser så det kan vi alltids få til.

Et år kjøpte jeg et hobbysett på Nille. Der hadde de flere forskjellige pakker som sikkert passer bedre for jenter.

Gammel 12-10-12, 11:08   #4
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, der var det mange fine tips!

Gammel 12-10-12, 11:08   #5
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Gammel 12-10-12, 12:23   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lager pakkelapper og julekort. Det er vel ikke sikkert at postmannen syntes det var like kjekt når 2-åringen nesten tømte glitterboksen over kortet. Allverdens lim kunne jo ikke holde det på plass. Det er vel heller ikke sikkert at mottagerene så hva motivene var, men det var hjemmelagede kort og alle var lykkelige og fornøyde. Spesielt de små kunstnerne.

Lime stein og paljetter på glass for å lage lyslykter.
Kjeleunderlag, feks av treperler eller krok på plate eller snor.
Kunst satt i passepartour og rammer. Barnas kunstverk. Skriv på et ordtak, et dikt eller noen gode ord.
La ungene male på store lerreter.

Gammel 12-10-12, 13:30   #7
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Disse var søte. Kan brukes som lysestaker og blomsterpotter og sikkert mye mer

Gammel 12-10-12, 13:34   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var fine, den linken var utrolig bra! Takk for tips. Vi har juleverksted sånn ca hele året her, mine barn holder på hele tiden med puslerier. Jeg må innrømme å ha kjøpt endel ferdige kit på Panduro, enkelt penkelt, men det er morsomt å finne på noe mer orginalt også. Limpistol er et must, jeg har kjøpt en til hver av dem, for det var et evig kranglemoment.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.