|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetHørte på radioen i morges (NRK1) at Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet, inspirert av en skole i Bergen som nylig har innført nettopp dette.
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetBeklager å måtte si det, men jeg tror dette atter engang er tomme valgløfter.
![]() |
#3 |
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetSå lenge de holder seg til sunn og god mat er jeg med, men det har en tendens til å bli lettvindte løsninger og usunnere mat etterhvert som personalbemanning og penger blir et problem. Sunn mat er dyrere.
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetFAU har foreslått fruktordning på vår skole, som er gammel men inneklimagodkjent. Utfordringen der er at det ikke finnes kantine eller noe egnet sted å behandle frukten, samt at man må frigjøre lærerressurser for å få det hele til å gå rundt. Rektor er ikke uvillig, men peker på at dersom skolen skal gjennomføre dette i dag så må man rydde plass og ressurser.
![]() |
#5 |
-Holy macaroni-
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetJeg er glad snupp gå på en ungdomsskole for da får hun frukt gratis hver dag.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetHvis det serveres "ordentlig" mat, er det jo supert. Men akkurat det stiller jeg meg tvilende til.
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetJeg betaler gjerne 35 kroner for skolemat.
![]() |
#8 |
er her
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetDet høres jo veldig bra ut, utfordringen er om de klarer å holde det like bra over tid, og prisen på et så lavt nivå at det blir et reelt tilbud for alle elevene, klarer de det så blir det bra!
![]() |
#9 |
-Holy macaroni-
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet
Javisst finnes de!
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetJeg hørte en gang at det er like mange kalorier i en pakke Mr. Lee som i et stort stykke napoleonskake. Hvem sender med barna sine et stort stykke napoleonskake til lunsj?
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet-Nj- : Jeg betviler ikke at de fins. Jeg har ikke sett matpakkene på skolen til snuppa, men jeg sett en del matpakker i barnehagen til ungene. Mange har supre matpakker, men noen har bare usunne ting. Og det er ikke så mange ukene siden jeg startet en tråd om Mr. Lee-nudler i matpakka. Snuppa mi (2. klasse) maser også om å få dette, for det er visst såååå kult og godt.
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
Dette er jeg redd for og. Tror neppe jeg kommer til å benytte meg av skolemat til mine barn. Men i utgangspunktet er jeg for likevel, det er mange som har så elendig utgangspunkt at skolemat nesten uansett vil bli en forbedring. I sommer var det en trend her med rask og lettvint frokost på skoleveien, nemlig Lollipop (saftis). |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetFrukt har de på skolen, og det betaler jeg gladelig for.
![]() |
#14 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetFor meg ville 35,- dagen gitt en årskostnad på over 25 tusen. Jeg synes prisen var høy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetSkolen vår har hatt skolemat i flere år, og det er utrolig kjekt. Men det er et problem: Skolen er gammel og bygningssmassen ikke tilpasset en slik ordning. Dermed er det ganske store praktiske problemer med å gjennomføre det. Det tenker jeg Senterpartiet ikke har tenkt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetJeg skulle virkelig ønsket at alle skolebarn fikk et ordentlig, og selvsagt sunt, måltid på skolen. Om det så 'bare' er godt brød med ulikt pålegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Det siste der er et vesentlig poeng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetVi har tydeligvis barn på samme skole hehe, og for oss er den gigantiske fakturaen for tre måneder med mat problematisk dessverre, og kun ett av barna kunne få mat på skolen.
![]() |
#19 |
Off the map.
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetJEG hadde også glatt betalt 35 kroner dagen for mine for et godt tilbud. Men jeg tror som Snippa at de som virkelig trenger det nok ikke nødvendigvis tar seg råd til det. Har man en hjemmeværende og 4-5 skoleunger blir dette umulige summer å håndtere. Vi har en del sånne familier i landet vårt.
![]() |
#20 |
Off the map.
|
![]() Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landetOg som gratistilbud tror jeg rett og slett det blir for dyrt, særlig mtp alle de ombygginger som kreves bare for å legge til rette for det.
![]() |
|
|