Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkepinnejungelen

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-13, 21:35   #1
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strikkepinnejungelen

Hva er forskjellen på KnitPro sine utskiftbare pinneserier Dreamz og Symfonie? Er det kun fargene? For jeg ser at det kan være store sprik i prisen på settene i Dreamz og Symfonie i samme nettbutikken, selv om de har det samme innholdet.
Og hvis KnitPro Symfonie Wood og Knit Picks Harmony Wood er det samme, som har vært nevnt her inne tidligere, hvor kommer da Knitters Pride inn i bildet? :forvirra: For de har også Symfonie-pinner identiske med KnitPro sine.

Og er firkantede pinner virkelig så mye bedre som dama i butikken prøvde å overbevise meg om?
Er det noen som har prøvd firkantede pinner som ikke har likt dem?

Gammel 11-02-13, 23:15   #2
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strikkepinnejungelen

Ingen? Man kan jo bli gal av mindre enn å prøve å finne ut av det her.

Jeg har jo da tenkt til å lære meg å strikke, ordentlig, og til å like det. Så da må jeg jo ha noen pinner å strikke med. : oppvakt:
Jeg har kommet til at jeg liker trepinner. Den ene (!) rundpinnen jeg har til nå, er bambus fra Sandnesgarn.
Jeg har forstått at det er KnitPro sine utskiftbare trepinner som er greia i følge FP-majoriteten, og prismessig, i og med at jeg ikke har mer enn én rundpinne fra før, og nå sitter og titter på en oppskrift som trenger en ny rundpinne, så tenker jeg at det ikke er sikkert at det blir så dyrt å kjøpe KnitPro-sett med en gang, heller enn å kjøpe en pinne her og en pinne der etterhvert som jeg finner en oppskrift. Det blir jo fort penger av det også. Og skulle jeg senere finne ut at strikking ikke var for meg likevel, så kan jeg sikkert lure mamma til å kjøpe KnitPro-settet av meg eller noe. Hun har også periodevis lyst til å være en strikker.

Gammel 12-02-13, 10:51   #3
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Symfonie og Harmony er det samme, de har bare ulike navn i USA og Europa. Dreamz og Symfonie Rose er laget på samme måte som Symfonie, men i andre farger.

Knitter's pride kjenner jeg ikke til, men jeg tror Knit Pro lager pinner også for andre - jeg har nemlig fått tak i pinner og vaiere i natur som passer med Symfonie.

Firkantede pinner, som Cubics, skal være veldig gode for de som har peddproblemer. For andre vet jeg ikke om det er så stor forskjell, jeg tror det er mest en smaksak.

Skal jeg forvirre deg litt mer? Nå kommer det også karbonpinner, Karbonz, som skal være mer solide i de tynne størrelsene. Jeg har ikke prøvd dem ennå, men de ser gode ut.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 11:09   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg liker best metall under str. 3,5 og tre over, så eg har ikkje kjøpt sett med utskiftbare pinnar. I tillegg er det nokre storleikar, som 3 og 4,5, som blir brukt mykje og andre som blir brukt lite. Eg bruker og absolutt flest 40 cm-pinnar. Så eg har litt forskjellig, men kjøper bare lause pinnar ved behov, ikkje sett. Eg foretrekk addi og addi lace i metall og HW i tre.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 15:16   #5
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Små størrelser er ikke særlig aktuelt uansett, for senebetennelsen i det ene håndleddet mitt liker ikke å jobbe med pinner under størrelse ca. 5. Både fordi grepet på pinnene blir for lite, men også fordi at når jeg holder i små pinner, så tviholder jeg så innmari hardt på dem.

Hva er det som gjør de firkantede pinnene bedre for leddplagede, er det noen som vet det?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.