|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Whatever, never mind
|
![]() Vaskemaskin - Reparere eller kjøpe ny?Vår vaskemaskin ble kjøpt april 2001. Den er av merket Elto, ca 5 kg trommel og maks 1200 omdreininger. Med tanke på hvor ofte den er i bruk så er det utrolig hvor lenge den har holdt seg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskin - Reparere eller kjøpe ny?Kjøpt ny, uten tvil!
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskin - Reparere eller kjøpe ny?Sjekk om det er noe fast i pumpen? Jeg ville i utgangspunktet ikke trodd det var kullbørstene for da stopper motoren momentant uten noe mer liv? Reparere selv for en rimelig penge er det eneste som blir verd det. Når maskinen er mye brukt og over 10 år er et ofte mye annet som begynner å bli slitt og det går ofte ikke lang tid til neste reparasjon. Unntaket er Asko, Miele og tilsvarende maskiner som er laget for å vare i 20 år. Jeg tror ikke om Elto er laget for det samme. En av kusinene mine arvet en halvautomatisk AEG som fremdeles funker problemfritt etter over 20 år, det finns noen unntak innimellom. Men uansett, slitt maskin og man vil ha en med større kapasitet og sentrifuge, liten tvil om at ny er best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vaskemaskin - Reparere eller kjøpe ny?Jeg ville nok kjøpt ny, men sjekket selv først om noe bare har satt seg fast. Vår er kjøpt i 2006 og vi kommer ikke til å reparere den om den går i stykker nå. Den er ikke så super i utgangspunktet og jeg ønsker meg flere omdreininger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskin - Reparere eller kjøpe ny?Vår 2004-modell ble ødelagt for et par måneder siden, og da kjøpte vi ny. Reparasjon var uaktuelt. Kjøpte børsteløs denne gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskin - Reparere eller kjøpe ny?Kjøpe ny!
![]() |
#8 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Vaskemaskin - Reparere eller kjøpe ny?
Jeg er overrasket over at den i den hele tatt har holdt i 12 år, så ofte den har vært i bruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|