Oppdrar "alle" nordmenn barna sine likt?
Kom over denne artikkelen
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...tml#xtor=RSS-3
Og fasineres litt, da jeg ikke sitter med dette inntrykket selv.
Sitat:
Hun viser at «alle» norske foreldre tar det for gitt at leggetid er klokken 19, etter Barne-TV. Godteri er bare på lørdager, pølser og brød blir servert i alle barnebursdager, alle er ute i ti minusgrader og selvfølgelig skal alle barn gå i barnehagen.

Jeg vet ikke egentlig.
Sitat:
- Når jeg henter barna mine i barnehagen vil jeg ikke ha noen diskusjon om hvorvidt det er greit for barna å dra fra barnehagen, som voksen er det jeg som bestemmer. I Norge synes jeg av og til det ikke er noe klart skille på hvem som bestemmer. Det er mer rom for forhandling og ungene har større bestemmelsesrett, sier Zeller.
Jeg er litt usikker på hva hun mener med den. Er det så feil at barn kan ha medbestemmelsesrett? Innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig.
Jeg liker og ta med barna på avgjørelser som gjelder de. Og har aldri sett på det som ett problem. Nok en gang innenfor rimelighetens grenser.
Kjenner jeg er litt sånn i tvil på om hun syns det er så grusomt at barn er ute i 10minus, at de går i barnehage eller hva som hun egentlig mener. 
Men hva mener dere? Oppdrar vi barna våre likt her i landet?