|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er du lykkelig?Jeg så dette prosjekt lykkelig programmet på NRK på mandag og syntes det var veldig interessant. Måtte selvfølgelig ta lykketesten og kom sånn litt over midt på treet lykkelig. Man får også mange tips om hvordan bli mer lykkelig ved å f.eks være mer tilstedeværende. Minner meg litt om "mindfullness". Skal definitivt følge med disse folka videre. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er du lykkelig?Meh..
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du lykkelig?Tok testen og havnet midt på treet. Jeg er ulykkelig fordi jeg er så fordømt gjennomsnittlig og A4 hele tiden. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er du lykkelig?Rett skal være rett, jeg havnet rett under streken jeg også, Kirsebær. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Er du lykkelig?82 av 100, her så ganske lykkelig. Må jobbe mer med å leve i nuet (aldri vært god på det), være takknemmelig og tilgi.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du lykkelig?78 av 100, så tydeligvis rimelig lykkelig. Og det er jeg egentlig også. Jeg har i alle fall få grunner til å være ulykkelig.
|
|
|
#11 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Er du lykkelig?Eg er lykkelig i følge testen, 75 av 100. Greit nok det, eg opplever meg sjølv om temmelig tilfreds og lykkelig.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Sv: Er du lykkelig?Jeg er over snittet lykkelig men må trene på å bli mer optimistisk.
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du lykkelig?82 fikk jeg, men jeg er selvsagt ikke lykkelig hele tiden. Men jeg har det godt, det har jeg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
intro
|
Sv: Er du lykkelig?Under 50 %-streken her (men jeg synes testen var ganske dårlig og intetsigende, egentlig). Når det er sagt, føler jeg meg sliten og tom for tida, så resultatet er nok ganske riktig.
|
|
|
|
#15 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Er du lykkelig?26
|
|
|
#16 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Er du lykkelig?
For å utdype litt. Jeg har vært skikkelig flink pike hele livet og gikk på en skikkelig smell for noen år siden. Jeg har jobbet veldig mye med meg selv for å føle at jeg er bra nok og for å klare å leve i nuet. Anbefaler i den forbindelse Eckhard Tolles "The power of now".
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Er du lykkelig?Ja, jeg er så absolutt lykkelig, og har kjent på lykkerusen flere ganger daglig siden jeg blE gravid med de første i 2008. Fikk 90/100 på testen. Det som trekker ned er at jeg ikke føler jeg strekker til og får hjulpet mamma og mormor i den grad jeg skulle ønske eller hadde sett for meg (men så hadde jeg aldri sett for meg å få en pleietrengende mor mens jeg selv hadde småbarn/baby heller da). Kunne hatt litt mer avlastning så jeg fikk mer søvn, samt litt flere timer i døgnet til å være med familien/mamma/mormor, men alt i alt er jeg utrolig glad for alt jeg har når situasjonen engang er som den er. Ingen kan ta fra meg opplevelsen av å ha gått gravid og blitt kjent med barna mine så uansett hva som skjer har jeg i alle fall dét. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er du lykkelig?Ikke så mye lykke her. |
|