Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du lykkelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-13, 13:17   #1
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er du lykkelig?

Jeg så dette prosjekt lykkelig programmet på NRK på mandag og syntes det var veldig interessant. Måtte selvfølgelig ta lykketesten og kom sånn litt over midt på treet lykkelig. Man får også mange tips om hvordan bli mer lykkelig ved å f.eks være mer tilstedeværende. Minner meg litt om "mindfullness". Skal definitivt følge med disse folka videre.
http://www.nrk.no/livsstil/hard-kamp...ere-1.11240419

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 13:25   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du lykkelig?

Meh..
Jeg er lykkelig og ulykkelig.
Jeg jobber (selvsagt) for at den ulykkelige delen skal ta mindre plass.

Lykke og følelsen av lykkelighet er så individuell at det er vanskelig å si noe generelt om det, egentlig.

Gammel 18-09-13, 13:26   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tok testen og havnet midt på treet. Jeg er ulykkelig fordi jeg er så fordømt gjennomsnittlig og A4 hele tiden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 13:26   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge testen er jeg under gjennomsnitlig lykkelig. Det tror jeg egentlig ikke på.

Gammel 18-09-13, 13:27   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rett skal være rett, jeg havnet rett under streken jeg også, Kirsebær.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 13:27   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg har veldig stor trua på at man kan jobbe med seg selv for å få det bedre, uansett hvordan ting er.

Gammel 18-09-13, 13:29   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg er lykkelig. Jeg har et godt liv og er flink til å sette pris på det og å leve i de gode øyeblikkene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 13:29   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

82 av 100, her så ganske lykkelig. Må jobbe mer med å leve i nuet (aldri vært god på det), være takknemmelig og tilgi.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 13:32   #9
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

78 av 100, så tydeligvis rimelig lykkelig. Og det er jeg egentlig også. Jeg har i alle fall få grunner til å være ulykkelig.

Gammel 18-09-13, 13:32   #10
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Ja. 90/100.

Gammel 18-09-13, 13:33   #11
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er lykkelig i følge testen, 75 av 100. Greit nok det, eg opplever meg sjølv om temmelig tilfreds og lykkelig.

Gammel 18-09-13, 13:44   #12
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er over snittet lykkelig men må trene på å bli mer optimistisk.

Jeg syns ikke jeg er så pessimistisk anlagt jeg. Hrmf.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 13:45   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

82 fikk jeg, men jeg er selvsagt ikke lykkelig hele tiden. Men jeg har det godt, det har jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 13:49   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Under 50 %-streken her (men jeg synes testen var ganske dårlig og intetsigende, egentlig). Når det er sagt, føler jeg meg sliten og tom for tida, så resultatet er nok ganske riktig.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 13:53   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

26

Det kan stemme. Eg trives ikkje her eg bur no. Eg trives heller ikkje i jobben. Men what to do? Familien vil ikkje flytte.

Gammel 18-09-13, 14:00   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Ja. 90/100.

For å utdype litt. Jeg har vært skikkelig flink pike hele livet og gikk på en skikkelig smell for noen år siden. Jeg har jobbet veldig mye med meg selv for å føle at jeg er bra nok og for å klare å leve i nuet. Anbefaler i den forbindelse Eckhard Tolles "The power of now".

Gammel 18-09-13, 14:08   #17
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg er så absolutt lykkelig, og har kjent på lykkerusen flere ganger daglig siden jeg blE gravid med de første i 2008. Fikk 90/100 på testen. Det som trekker ned er at jeg ikke føler jeg strekker til og får hjulpet mamma og mormor i den grad jeg skulle ønske eller hadde sett for meg (men så hadde jeg aldri sett for meg å få en pleietrengende mor mens jeg selv hadde småbarn/baby heller da). Kunne hatt litt mer avlastning så jeg fikk mer søvn, samt litt flere timer i døgnet til å være med familien/mamma/mormor, men alt i alt er jeg utrolig glad for alt jeg har når situasjonen engang er som den er. Ingen kan ta fra meg opplevelsen av å ha gått gravid og blitt kjent med barna mine så uansett hva som skjer har jeg i alle fall dét.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 14:13   #18
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg er 87 % lykkelig.

Gammel 18-09-13, 14:18   #19
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke så mye lykke her.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 14:22   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Ikke så mye lykke her.

Men du har nye sko. Man skal ikke undervurdere lykken i nye sko.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.