Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når er det best å ta på glasur på sjokoladekaken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-13, 12:36   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Når er det best å ta på glasur på sjokoladekaken?

Når er det optimalt å ta på glasuren på sjokoladekaken? Jeg har tenkt at det er når kaken er lunken, men sliter litt med å finne ut hvor lunken Eller kanskje jeg tar helt feil? Bør den være varm? I såfall hvor varm? Min erfaring er at hvis den blir for kald så er glasuren vanskelig å få glatt å fin, samt at pynten ikke henger så fint på.

Så hvor lenge lar dere langpannen stå før dere smører på glasuren?

Gammel 12-10-13, 12:41   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er det best å ta på glasur på sjokoladekaken?

Jeg har på glasuren på kald kake, men min glasur er varm så det er ikke noe problem å få den glatt og å få pynten til å sitte fast.

Gammel 12-10-13, 12:43   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg smører alltid glasur på kald kake. Hvis kaken er varm smelter glasuren og renner nedover på sidene.

Gammel 12-10-13, 12:45   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Okei, her tror jeg jeg må be om oppskrifter også Har aldri opplevd at den har rent av kaken, men litt at smøret har lagt seg på toppen om den er for varm. Men det har vært uproblematisk å tørke bort sånn litt forsiktig.

Gammel 12-10-13, 13:26   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Min glasur er kjempeenkel, Litt fløte og melkesjokolade smeltes sammen. Veldig god glasur.

Gammel 12-10-13, 14:06   #6
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smørkrem har jeg på når kaken er helt kald. Glasur der en skal smelte smør, ha i melis m.m. har jeg på mens kaken er varm.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 15:28   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det kommer helt an på hvilken glasuer jeg bruker.
Jeg lager en kremostglasur som skal på når kaken er lunken, da er den ca kroppstemperert, kanskje bittelitt mer.
Så har man jo sånn flytende glasur til for eksempel soaked kake, den skal på når kaken er varm.
Mens melisglasurer og smeltet sjokoladeglasur har jeg på når kaken er romtemperert eller kaldere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.