|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Nærmere bestem min bror og kona.
|
|
|
#2 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?En knallgod olivenolje? Evt. krydderolje? Eller en eksklusiv balsamico-eddik? Noe godt krydder i gavepakning?
|
|
|
#3 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Hvis du kan slå sammen, så er det 40 prosent på Mac kokkekniv på kitchn nå. Da kommer den på noe over 400 kroner. Gode kniver er jo gull verdt. Ellers så har kitchn dagstilbud på kule Ritzenhof drammeglass i morgen. Tror det var ca 84 pr stk.... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Gode oljer er et must i god matlaging. Spe på med en god kaffe eller noe annet godt å bite i. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?En mandolin til å snitte grønnsaker med.
|
|
|
#6 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?
|
|
|
#7 |
|
geskjeftig
|
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?En sånn visp som rører selv i sausen?
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Visp har jeg kjøpt. Jeg har vurdert olje fra Oliviers, men de finnes ikke i barteby, så jeg er usikker på om jeg rekker å få tak i det?
|
|
|
#9 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Har han en skikkelig krydderkvern for å lage sine egne kryddermikser? Tror det er samme type kvern man bruker til kaffebønner egentlig. Slakteblokk? Morter? En kurv med eksotiske krydder fra importbutikken?
|
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Hva med skjærefjøl med plass til ipad'en? http://gevir.ipapercms.dk/kitchn/Julekatalog2013/ |
|
|
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Jeg tror ikke jeg ville kjøpt kjøkkenutstyr, men heller gått for forgjengelige ting. Skikkelig bra olivenolje, veldig god ost, ordentlig gjennomtenkt vin … Om han er en sånn som lagrer vin, ville jeg bedt om hjelp på Polet til å finne en lagringsvin.
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?
Han har tenåringsgutter. Han har smertelig erfart at å lagre vin er en dårlig deal.
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Jeg ville heller kjøpt en olje uten tilsetninger – jeg synes ofte de smakstilsatte er litt uanvendelige, og ikke nødvendigvis lagd av den beste basisoljen. Nå er det jo sesong for nypresset olivenolje, det er vidunderlig. Oliviers har en, som alltid pleier å være helt nydelig, men den koster flesk, da.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Mannen min og jeg er sånne som får oljer av alle og enhver til jul. Jeg tror vi har nok balsamicoeddik og olivenoljer (med og uten smak) for flere år fremover. Og det fylles nok opp i år også.
|
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Oliviers&Co sin balsamico er en fin gave.
|
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Jeg hadde syntes det var gøy med kjøtt – noe som er litt utenom det vanlige. Kjekjøtt, f.eks.
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?Jeg fikk en gaveeske av en av brødrene mine i fjor med trøffelolje, diverse chutneyer, sennep, geleer osv. Ellers har Hervik fine gaveesker og mange gode saker.
|
![]() |
|
|