Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-13, 10:37   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?

Nærmere bestem min bror og kona.
De får gaver for ca 200 kroner. Bror er lidenskapelig opptatt av å lage mat - kona ønsker seg bare gavekort - noe jeg ikke liker å kjøpe.
De er jo begge glad i god mat og god vin og jeg tenker da å få kjøpt noen gode oljer eller annet deilig. Har vurdert trøffelolje, men jeg er usikker på om smaken er noe for dem?

Gammel 13-12-13, 10:45   #2
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegavetips - Hva skal man kjøpe til matinteressert, voksen mann?

En knallgod olivenolje? Evt. krydderolje? Eller en eksklusiv balsamico-eddik? Noe godt krydder i gavepakning?

Gammel 13-12-13, 10:46   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvis du kan slå sammen, så er det 40 prosent på Mac kokkekniv på kitchn nå. Da kommer den på noe over 400 kroner. Gode kniver er jo gull verdt. Ellers så har kitchn dagstilbud på kule Ritzenhof drammeglass i morgen. Tror det var ca 84 pr stk....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-13, 10:49   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Gode oljer er et must i god matlaging. Spe på med en god kaffe eller noe annet godt å bite i.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-13, 10:54   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

En mandolin til å snitte grønnsaker med.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-13, 10:58   #6
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

En Crème Brûlée-brenner.

Gammel 13-12-13, 11:02   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

En sånn visp som rører selv i sausen?

Olje fra Oliviers & co?

Gavekort på et matblad av noe slag?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-13, 11:16   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Visp har jeg kjøpt. Jeg har vurdert olje fra Oliviers, men de finnes ikke i barteby, så jeg er usikker på om jeg rekker å få tak i det?

Broren min har bursdag i mellomjula også (i likhet med lillebroren min og ektemannen min...) så han kan jo få en god kniv da...

Problemet er jo at han kjøper jo alt han trenger når han trenger det.

Gammel 13-12-13, 11:41   #9
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Har han en skikkelig krydderkvern for å lage sine egne kryddermikser? Tror det er samme type kvern man bruker til kaffebønner egentlig. Slakteblokk? Morter? En kurv med eksotiske krydder fra importbutikken?

Gammel 13-12-13, 11:41   #10
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Hva med skjærefjøl med plass til ipad'en? http://gevir.ipapercms.dk/kitchn/Julekatalog2013/

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-13, 11:48   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt kjøkkenutstyr, men heller gått for forgjengelige ting. Skikkelig bra olivenolje, veldig god ost, ordentlig gjennomtenkt vin … Om han er en sånn som lagrer vin, ville jeg bedt om hjelp på Polet til å finne en lagringsvin.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-13, 12:00   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt kjøkkenutstyr, men heller gått for forgjengelige ting. Skikkelig bra olivenolje, veldig god ost, ordentlig gjennomtenkt vin … Om han er en sånn som lagrer vin, ville jeg bedt om hjelp på Polet til å finne en lagringsvin.

Han har tenåringsgutter. Han har smertelig erfart at å lagre vin er en dårlig deal.

De har for øvrig hus i Spania, så de har kanskje mulighet til å bunkre opp en del derfra også *kjenner jeg blir gal* - Jeg har egentlig bestemt meg for olje, tror jeg. om jeg finner noe her/får til å bestemme meg hva jeg skal kjøpe fra Oliviers. olivenolje med basilikum - er den god? - Jeg synes basilikum av og til smaker litt parfymert, så jeg er litt skeptisk...

Gammel 13-12-13, 12:32   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville heller kjøpt en olje uten tilsetninger – jeg synes ofte de smakstilsatte er litt uanvendelige, og ikke nødvendigvis lagd av den beste basisoljen. Nå er det jo sesong for nypresset olivenolje, det er vidunderlig. Oliviers har en, som alltid pleier å være helt nydelig, men den koster flesk, da.

Gammel 13-12-13, 12:35   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min og jeg er sånne som får oljer av alle og enhver til jul. Jeg tror vi har nok balsamicoeddik og olivenoljer (med og uten smak) for flere år fremover. Og det fylles nok opp i år også.

Jeg ville kjøpt noe kjøtt med beskjed om å oppbevare pakken kaldt.

Gammel 13-12-13, 13:06   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Oliviers&Co sin balsamico er en fin gave.

http://www.oliviers-co.no/alle-produ...ik-modena.html

Gammel 13-12-13, 13:09   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg hadde syntes det var gøy med kjøtt – noe som er litt utenom det vanlige. Kjekjøtt, f.eks.

Gammel 13-12-13, 13:17   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en gaveeske av en av brødrene mine i fjor med trøffelolje, diverse chutneyer, sennep, geleer osv. Ellers har Hervik fine gaveesker og mange gode saker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.