Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male en lang vegg i stua mørk grå?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-14, 21:19   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Male en lang vegg i stua mørk grå?

Vi funderer på å male den største veggen i stua grå. Aller helst en ikke for lys gråfarge. Men jeg lurer veldig på om dette er idiotisk. Alle veggene våre er i bomull, bortsett fra en kortvegg med en lys tapet med litt diskret grått mønster. Den svære veggen må males, for vi har drevet og flyttet på masse bilder, og det er flere store hull i den. Vi har prøvd å sparkle og male, men vi tror at veggen (ble ikke malt av oss) kanskje er i egghvit, for de klæsjene med bomull vi prøvde oss på ble ikke pent/ likt. Veggen er kledd med juksepanel, noe jeg hater, men prioriterte ikke å fjerne det da vi flyttet inn. De andre veggene er slette.

Jeg har alltid tenkt at lys forstørrer (noe det jo også gjør), og veggen er det første man ser når man kommer opp trappa til stua. Men nylig leste jeg noe interessant et eller annet sted: Det stod at mørke vegger kan virke forstørrende fordi det gjør rommet dypere. Og så var det illustrert med et eller annet fotografi som gjorde at jeg skjønte hva de mente, det var akkurat som den veggen ikke kunne være lys, og at det mørke laget dybde til rommet.

Stua er ikke kjempediger, men den er nokså lys. Mye av det vi har på veggene hadde tålt en mørkegrå bakgrunn kjempefint. Og så har vi en grå panelovn i glass...

Hva tror dere? Er jeg på bærtur? I tilfelle ikke, hvilke grånyanser kunne fungert? Det trenger ikke være kjempemørkt, men jeg vil ikke ha det helt lysegrått heller, tror jeg.

Vi har en grå sofa som delvis står mot den veggen, og så har vi en mørkebrun sofa i stua. Det vil jo kræsje litt, men det er ikke sikkert det er SÅ farlig? Sofaen skal uansett bort engang, men jeg vil gjerne vente til vi evt flytter, vet ikke hvor lenge vi bor her...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.