|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Male en lang vegg i stua mørk grå?Vi funderer på å male den største veggen i stua grå. Aller helst en ikke for lys gråfarge. Men jeg lurer veldig på om dette er idiotisk. Alle veggene våre er i bomull, bortsett fra en kortvegg med en lys tapet med litt diskret grått mønster. Den svære veggen må males, for vi har drevet og flyttet på masse bilder, og det er flere store hull i den. Vi har prøvd å sparkle og male, men vi tror at veggen (ble ikke malt av oss) kanskje er i egghvit, for de klæsjene med bomull vi prøvde oss på ble ikke pent/ likt. Veggen er kledd med juksepanel, noe jeg hater, men prioriterte ikke å fjerne det da vi flyttet inn. De andre veggene er slette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Kjør på sier jeg.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Åh! Det var lekkert! Og omtrent den grånyansen jeg så for meg inni hodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Den så ikke noe gul ut? (Noe som bare var pent, altså!). Sober, er det Jotun, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Søk på Jotun + Sober så finner du mange eksempler.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?
Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Jeg elsker grått. Malte kjøkkenet i en varm, ren gråfarge for halvannet år siden, og det er det desidert smarteste jeg har gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Googlet sober. Den så mye brunere ut på andre bilder, men kanskje det bare er greit når den ene sofaen er brun? Den var fin, det var den. Men jeg er mektig lei av brun, så den bør ikke være kjempebrun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Jeg har også lyst å male kjøkkenet. Men vi har tapet der nå, og den er det mye tekstur i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Grå panel er kjempefint! Vi har malt med grå harmoni. Veldig ren, jeg villeikke ha gult i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Egentlig ikke jeg heller. Så jeg er litt usikker. Jeg googler og googler for å se hvor brun den egentlig er. Men vi har jo som sagt bomull på øvrige vegger pluss brun sofa, så det kan bli fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Vet ikke om det blir for ruvende, men kalkmaling som gir et utrykk som betong er l e k k e r t! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Ja, enig, det er lekkert. Men som sagt har vi panelvegg, så det kommer nok ikke til å ligne betong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Vi har malt en vegg i Sober, det er ganske mye brunt i den, altså. Vi har den på en høy vegg i trappeoppgangen, den er mørk delikat og lekker, er kjempefornøyde og jeg anbefaler den gjerne, men den er absolutt gråbrun og ikke grågrå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Hm, men så lenge den er fin, så! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Jeg har et hjørne malt i Grå skifer. Den går fint mot bomull, den er valgt blant annet derfor. Nydelig synes jeg.
![]() |
#19 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Jeg har malt en vegg på soverommet i Industriell grå (tror det var den det ble til slutt). Knallfint, enda soverommet er superlite og fargen ganske mørk. Jeg har klassisk hvit på de andre veggene, da. Jeg er allergisk mot gule hvitfarger. Det er panel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Male en lang vegg i stua mørk grå?Det er et klassisk triks å visuelt forstørre rom ved å bruke en mørk farge på den innerste veggen, men da bør den være ganske mørk. Evt. tapetseres/males med et eller stormønstret grafisk. Fototapet kan også funke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|