|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Husmortips på 16. maiDette er muligens noe alle vet, men likevel: Bunadskjortene blir mye lettere å stryke hvis man dynker dem og legger dem i fryseren noen timer først.
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Husmortips på 16.maiJeg vet, dog er jeg skjemt bort av mamma i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Husmortips på 16.maiÅ stryke den hersens linskjorta går jo fint, men at den blir skrukkete igjen FØR man har fått på seg hele bunaden er TRAGISK. Snakk om waste......Når man stikker ermene inn i ermehullene på bunaden så ser de jo ut som et trekkspill når man har fått presset på seg tvangstrøya. |
![]() |
![]() |
#4 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Husmortips på 16.maiSåg på God Morgen Norge, og der var det ekspert-tips for bunadsskjorte-stryking. Ho anbefalte å dynke skjorta med vatn, legge den i ein tilnærma lufttett plastikkpose eit par timar. Eg har også pleid å fryse skjorta først, men tenkte eg skulle forsøke GMNs variant i år.
![]() |
#5 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husmortips på 16. maiDen holder seg lengre pen om man stryker den dagen FØR den skal brukes. Så den får tid til å tørke skikkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husmortips på 16.mai
Så fint
![]() |
|