Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Husmortips på 16. mai

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 19:26   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husmortips på 16. mai

Dette er muligens noe alle vet, men likevel: Bunadskjortene blir mye lettere å stryke hvis man dynker dem og legger dem i fryseren noen timer først.

Spesielt den umulige linskjorten min.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:27   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmortips på 16.mai

Jeg vet, dog er jeg skjemt bort av mamma i år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 20:45   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Husmortips på 16.mai

Å stryke den hersens linskjorta går jo fint, men at den blir skrukkete igjen FØR man har fått på seg hele bunaden er TRAGISK. Snakk om waste......Når man stikker ermene inn i ermehullene på bunaden så ser de jo ut som et trekkspill når man har fått presset på seg tvangstrøya.
Jeg synes bunad er utrolig fint, og et skikkelig stasplagg - men det er vel ikke akkurat comfort som i grilldressen fra 1999.

  Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:03   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husmortips på 16.mai

Såg på God Morgen Norge, og der var det ekspert-tips for bunadsskjorte-stryking. Ho anbefalte å dynke skjorta med vatn, legge den i ein tilnærma lufttett plastikkpose eit par timar. Eg har også pleid å fryse skjorta først, men tenkte eg skulle forsøke GMNs variant i år.

Eg syndar forøvrig og brukar stivelse (sprayboks). Det skal visst nok gi bunadsskjorta kortare levetid (meinar å hugse den kunne bli fortare gul??), men det er enklare å få den fin og den held seg lengre (alt er relativt sjølvsagt).


Er forøvrig veldig fornøyd med å komme inn i bunaden nøyaktig 6 veker etter fødsel

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 14:34   #5
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husmortips på 16. mai

Den holder seg lengre pen om man stryker den dagen FØR den skal brukes. Så den får tid til å tørke skikkelig.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 14:39   #6
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husmortips på 16.mai

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Er forøvrig veldig fornøyd med å komme inn i bunaden nøyaktig 6 veker etter fødsel

Så fint

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no