Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Et hårtips i varmen for oss med mye krøller

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-14, 10:50   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Et hårtips i varmen for oss med mye krøller

Nå er det ikke så varmt her lenger da, men jeg har alltid problemer i varmen, dvs den fuktige varmen i Florida og Spania og Norge, ikke den typen som er i California, California var fantastisk for håret mitt!
(det som skjer med håret mitt er at det blir en stor frizzball og krøllene samler seg ikke overhodet)

Anyways, jeg var hos frisøren i Spania (45 euro for å helstripe mitt lange hår!!) og hun ga meg følgende tips, som jeg brukte med stor suksess:

Etter dusjing vanlig rutine, så klemmer jeg håret lett ut i håndkle men fremdeles ganske vått. Så tar jeg i mer balsam! Det veier håret litt ned og samler det, og virket helt supert! Jeg droppet alle vanlige krøllekremer og levde kun på balsam. Aldri tenkt på å gjøre det før, har gjort det med hårkur på stranden men det hadde ikke samme effekt.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 11:06   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et hårtips i varmen for oss med mye krøller

Det føles ikke fett? Hvor mye er det snakk om; vanlig mengde?

Jeg har begynt å lusekjemme snuppa med balsam i håret, men da har vi skylt det ut etterpå. Det er kanskje ikke nødvendig?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 11:11   #3
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjør det ofte, når håret er halvtørt. Funker bra!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 11:18   #4
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips, det skal jeg prøve. Håret mitt har vært en ullete ball siden starten av juli.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 11:29   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjorde det en periode etter at jeg oppdaget at det sto "or leave in as a leve-in treatment" eller noe sånn på balsamen min (redken sin for krøller) og det funket veldig bra, ja.

Gammel 31-07-14, 12:51   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har begynt å lusekjemme snuppa med balsam i håret, men da har vi skylt det ut etterpå. Det er kanskje ikke nødvendig?

Det er sikkert lurt å passe på å ikke gni det inn i hodebunnen, det er vel stort sett derfra håret blir fett?

Gammel 31-07-14, 12:53   #7
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I lengdene ja, ikke hodebunnen

Gammel 31-07-14, 13:20   #8
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

I hine hårde dager den gang man bodde i milano og smiset for dollars brukte vi nivea i håret. Balsam stivnet, så jeg tror jeg ville styrt unna firstprice som leave in.

Gammel 31-07-14, 13:32   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bud 1. Ikke strip! Det tørker ut håret og gjør det mer frizzy. Jeg ble omtrent kvitt frizz-problemet etter at jeg sluttet med all farging, striping ol.

Jeg har faktisk brukt bodylotion i små mengder de siste 10 cm på håret. Det samler det fint. Den hvite fra Biotherm har fungert supert. Det aller beste er å glatte det ut syntes jeg. Det gjør det også mindre varmt på hodet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 13:33   #10
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes forresten det er utholdelig varmt med langt hår i varmen! :svett:

Gammel 31-07-14, 15:18   #11
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ikke fett, men håret mitt er naturlig tørt. Et naturlig fett hår vil kanskje ikke dette være så bra på, men tror ikke det er et vanlig problem på krøllete frizzt hår?

Helt vanlig mengde ja, kanskje litt mindre, like mye som man ville tatt av en annen stylingkrem.

Tre stk!
Gammel 31-07-14, 15:21   #12
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Joika, jeg vet, men jeg må lysne håret litt. :GRÅ:
Uutholdelig svett hår ja! Jeg har til tider rett og slett samlet det i en ball rett på toppen!
Glatte ut er ikke en option, det sliter vel mye på håret også? Men jeg har for mye krøller til å gjøre det på daglig basis, eller, ever.

Tre stk!
Gammel 31-07-14, 15:57   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker Wen, og har i litt som leave-in til slutt. Funker som bare juling.

Gammel 31-07-14, 15:58   #14
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Uutholdelig svett hår ja! Jeg har til tider rett og slett samlet det i en ball rett på toppen!
Glatte ut er ikke en option, det sliter vel mye på håret også? Men jeg har for mye krøller til å gjøre det på daglig basis, eller, ever.

Ball på toppen gjør hodet ekstremt varmt! Er som å gå med lue, føler jeg. Men når det er løst så legger deg seg klistret inntil nakken. Ikke herlig.

Gammel 31-07-14, 16:32   #15
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Balsam skal jeg teste! Takk for tips. Noe annet jeg synes funker er å klemme inn vanlig hårgele i håret før jeg samler det på hodet i håndkleturban. Altså først klemme ut vann forsiktig, klemme i gele, samle hår i turban i så mamge minutter man kan/gidder. Blir mye bedre (synes jeg) enn å ha i gele/stylingkrem etter turbanminuttene.

Gammel 31-07-14, 17:37   #16
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 21:09   #17
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Ah! Skal definitivt testes ut. Har gått med håret i strikk i en mnd nå, og er møkk lei!

Gammel 31-07-14, 21:18   #18
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg er møkk lei av at frisøren som klippet meg lot "lugg" både mot høyre og venstre være såpass omfattende, den er akkurat for kort til å gå i strikk og står rundt meg som en glorie når jeg har strikk, derved kan jeg ikke ha det, og sliter max!

Gammel 31-07-14, 21:22   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ofte en liten mengde med balsam i håret etter jeg har skylt det ferdig og klemt vann ut av det. Da blir det så shiny og fint, og ikke sånn tørt og brusete.

Gammel 31-07-14, 21:31   #20
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er møkk lei av at frisøren som klippet meg lot "lugg" både mot høyre og venstre være såpass omfattende, den er akkurat for kort til å gå i strikk og står rundt meg som en glorie når jeg har strikk, derved kan jeg ikke ha det, og sliter max!

Kjøpe glattetang, rett den ut litt og bruk hårnåler.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.