|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hotell på Mallorca i oktoberVi skal sannsynligvis til Mallorca i midten av oktober. Vi har ikke mye å velge blant, så sannsynligheten er stor for at vi er nødt å reise med Ving. Evt Startour, men Ving er billigst. Rutefly er utsolgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberMallorca er min øy, har vært der mange, mange ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktober
Så flott! Sist redigert av Hyacinth : 31-08-14 kl 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberOg et lite sidespørsmål. Jeg vet godt at været kan variere i alle retninger i oktober. Men statistisk sett, hvor ofte er det sol i oktober? Og temperaturen i sjøen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberNiobe er nok eksperten på Mallorca. Tipper hun kommer med mange gode tips til deg.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Jeg lurte faktisk på å sende henne en PM om dette, men så tenkte jeg at det muligens var flere som hadde ting å bidra med, derfor denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberDet billigste i Alcudia er Sea Club og Alcudia Beach. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberVi bodde nettopp på Paraiso de Alcudia. Flott hotell rett på stranden, 2 km fra Alcudia by. Jeg tror deg jeg heller ville bodd i Palma om det var meg, men du vet jo sikkert godt hvordan Alcudia er selv og velger ut fra det. Hotellet hadde jo sånne bamseting, men vi oppsøkte det ikke og merket dermed ikke noe til det, og i oktober tipper jeg det er slutt på det uansett.
![]() |
#9 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberSkulle jeg reist i oktober så hadde jeg faktisk valgt Palmanova. Fantastisk strand om dere liker å bade på stranden, og det er bare midt på sommeren det er mye ungdommer der. Men det er ikke mange ungdommer i Palmanova i forhold til i Magaluf. Vi var i Palmanova nå en uke i juli, og det var mange barnefamilier der. Vi leide leilighet av en privat der nede , men reise selskapene har vel hoteller der de også. Det som er greit med Palmanova er at det er nærme å kjøre til Palma også. Det er tross alt uti oktober dere drar, og da begynner mye å bli stengt rundt om i de områdene som bare er turist områder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberPalmanova? Hm. Jeg må tenke på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberAlcudia Beach da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberØya er jo ikke stor, så Palma kommer dere greit til med bil uansett hvor dere bor. Dere krysser tvers over øya fra Palma til Alcudia på under en time, riktignok på usjarmerende motorvei.
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberPort de Pollenca frister. Men det er 3 km fra Club del Sol og til sentrum. Det er langt. Særlig om det ikke er noe annet i nærheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberSea Club har i mine øyne elendig beliggenhet. Langt fra stranden, som jo er hovedfordelen med Alcudia, men nær det mest harry strøket (Mas y Reus, en gate med sydenbutikker og britiske pub'er og den slags) og kanalene hvor myggen yngler ellee klekker egg eller hva de nå gjør.
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Tusen takk! Jeg skal sjekke det hotellet, men tror det er en del dyrere enn de andre. Ungene er flinke svømmere. Kanskje Strand blir kjedelig da. Har sunwing gode bassenger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberBassengene på Sunwing er helt ok, men ikke noe mer. Men om det er litt kjølig i oktober er kanskje den langgrunne stranden helt ok, siden sjøen holder godt på temperaturen og man kan bade uten å nødvendigvis dukke så mye?
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberHva med Sollér? Da kan dere ta det gamle tåget ned til Puerto de Sollér. Du finner det genuine i Sollér. Også Puerto de Sollér som Sollér byr på god mat, nydelig natur og det ligger i en bukt så temperaturen i vannet pleier holde seg ut over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Jo, Cala Millor og området rundt er ikke noe tess.. Og vi syntes det var langt tilbudet Palma og den langt vakrere vestkysten derfra. Palma er en flott by! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Ja, vi har vært der. Og det er fint der, men det betinger rutefly, og det er det ikke mulig å få tak i på denne tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hotell på Mallorca i oktoberJeg tror Viva Bahia (Ving) har mye finere basseng enn Sunwing, men det ligger i helt feil ende av Alcudia, i Muro.
![]() |
![]() |
|
|