Hotell på Mallorca i oktober
Vi skal sannsynligvis til Mallorca i midten av oktober. Vi har ikke mye å velge blant, så sannsynligheten er stor for at vi er nødt å reise med Ving. Evt Startour, men Ving er billigst. Rutefly er utsolgt.
Så må vi bo et sted. Vi skal bruke ferien til å kjøre rundt i fjellene, være i Palma og bade hvis været er godt nok til det. Siden vi foretrekker å bade i sjøen framfor basseng, kunne vi tenke oss å prøve Alcudia. Der har vi bare vært på dagstur, og vi likte det ikke, men vår erfaringer at alt er mye roligere i oktober enn om sommeren.
Kan dere anbefale et ok hotell? Det er en del prisforskjeller, og det er grenser for hva vi vil betale. All inclusive og bamseklubb utgår med høye kneløft. Men vi er villig til å bo på et sånt hotell hvis det har grei pris og grei beliggenhet. I oktober er det uansett lite folk.
Mannen kikket litt på Sea Club, men jeg leste en del negativt om det her inne. Jeg vil gjerne ha tips til andre hoteller! De må selvsagt ikke ligge i Alcudia, men jeg vil ikke bo på østkysten. Vestkysten er bedre, men kanskje litt død om høsten. Og så liker vi jo godt strender. Håper på fint vær, men vet det ikke er noen garanti. Port de Pollenca kan også være aktuelt.
Vi liker som sagt bilturer, fin natur, kultur, god mat, strender og Palma. 
Barna er store.
|