Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjelp til frisyre

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-14, 13:19   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp til frisyre

To tette svangerskap og generelt lite egenpleietid har gjort sitt for håret gitt, og det er ikke underverker akkurat.

Jeg har hatt to røyteperioder etter begge de to siste ungene, og håret har ikke rukket å vokse ut igjen mellom, så jeg har hårlengder i tre nivåer (det vil si veldig tynt i lengden, litt tykkere 5-8 cm opp, så enda litt mer hår 8 cm over der igjen), samt sånn ca. en million småhår over det hele. Jeg kan definitivt bli flinkere til å kure håret, men det er jo så kjeheedelig. Ok da, skal skjerpe meg.

Innser at jeg bør klippe en del av lengden for å gi en slags illusjon av litt tykkere hår nederst, men jeg vil helst ikke bli for kort. Kan gå til skulderlengde, men trenger inspirasjon. Tips? Fargen er jeg forsåvidt greit komfortabel med (au natural), jeg har ikke altfor lyst til å begynne på fargekjøret igjen, for kostbart og styrete.

En liten togselfie for å vise dere ståa. Ganske mørkt under, naturlig bleket oppå. Rufsete. Har ikke sett en hårføner på ganske lenge. Korketrekkere under, slett og slitt oppå. Lekkersmekkert altså.

bildepoff!

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 03-09-14 kl 12:20.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 13:23   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til frisyre

Som alltid anbefale eg en god frisør. Dei er aller best på dette med hår (sic!) og vil gjere det dei syns er best og som du kan trivast med.

Gammel 02-09-14, 13:24   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PS, for ei flott dame du er!

Gammel 02-09-14, 13:25   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, Tussa, jeg har gått til en veldig god frisør og skal tilbake til henne igjen nå, men jeg trenger litt tips på veien så vi har et utgangspunkt. Dette blir ikke et klippeselv-prosjekt, haha. Og takk!

minibolle mai 2012
Gammel 02-09-14, 13:26   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker jo enkelt hår uten så mye stæsj og styr, så jeg ville nok bare klippet det til ca skulderlengde og fått en ordentlig god kur så det ble blankere og finere. Da tror jeg mye er gjort. Enig angående å beholde naturlig farge, jeg er møkk lei av å måtte ta de dyre stripene men orker heller ikke leve med etterveksten i månedsvis. Syns fargen din er fin med naturlig fargevariasjon.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 13:28   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg liker jo enkelt hår uten så mye stæsj og styr, så jeg ville nok bare klippet det til ca skulderlengde og fått en ordentlig god kur så det ble blankere og finere. Da tror jeg mye er gjort. Enig angående å beholde naturlig farge, jeg er møkk lei av å måtte ta de dyre stripene men orker heller ikke leve med etterveksten i månedsvis. Syns fargen din er fin med naturlig fargevariasjon.

Takk for tips, jeg heller litt mot det jeg også. Blir jo billigere enn farge og greie da hvertfall. Må nok bestille time til favorittfrisøren nå så hun kan redde "stumpene", haha.

Men jeg lurte litt på sidelugg el.?

minibolle mai 2012
Gammel 02-09-14, 13:29   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Dette er som å lese om mitt hår, minus korketrekkerene. Jeg har klippet det til skulderlengde nå, men må ta enda mer fordi et parti av det ytterste håret er så innmari slitt. Derfor blir det bob neste, så beholder lengden foran, men klipper opp litt bak. Jeg må få vekk det ødelagte håret og samtidig gjøre et forsøk på å få mer hår i samme lengdeskala.

Jeg har hår i 4-5 lengder (hadde, klippet av 20 cm for 5-6 uker siden), nå har jeg hår i 2-3 lengder, så det hjelper seg. I tillegg til en million av disse småhårene som det liksom ikke blir noe av og som lager glorie rundt hodet mitt. Festlig.

Gammel 02-09-14, 13:33   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe sånt da? Jeg tror du ville ha kledd litt skrålugg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 13:35   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Den på toppen blir for kort, Nessie, men den nederste eller littegrann lenger kunne gått an.

minibolle mai 2012
Gammel 02-09-14, 13:37   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Den på toppen blir for kort, Nessie, men den nederste eller littegrann lenger kunne gått an.

Ja, jeg tror nok den passer bedre
Den kan rufses litt til også, om man ønsker å "style" det litt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 13:40   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har jo en del småhår foran og en lugg som måtte klippes og skrås litt også, men sånn så jeg ut da jeg kom fra frisøren. Nå jobber jeg med å få luggen litt lenger og kommer altså til å skrå det litt mer bak.

*borte*

Sist redigert av Bomull : 02-09-14 kl 13:45.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 13:40   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Dette er som å lese om mitt hår, minus korketrekkerene. Jeg har klippet det til skulderlengde nå, men må ta enda mer fordi et parti av det ytterste håret er så innmari slitt. Derfor blir det bob neste, så beholder lengden foran, men klipper opp litt bak. Jeg må få vekk det ødelagte håret og samtidig gjøre et forsøk på å få mer hår i samme lengdeskala.

Jeg har hår i 4-5 lengder (hadde, klippet av 20 cm for 5-6 uker siden), nå har jeg hår i 2-3 lengder, så det hjelper seg. I tillegg til en million av disse småhårene som det liksom ikke blir noe av og som lager glorie rundt hodet mitt. Festlig.

Å, velkommen i klubben. De der småhårene har jeg forøvrig slitt med før, dog i litt mindre grad enn nå. Jeg har konstant en sånn pigg som stikker ut av skillen foran i panna.

Ja, da må det vel bare bli kortere da.

minibolle mai 2012
Gammel 02-09-14, 13:41   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Det ser fint ut, Bomull!

minibolle mai 2012
Gammel 02-09-14, 13:46   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Å, velkommen i klubben. De der småhårene har jeg forøvrig slitt med før, dog i litt mindre grad enn nå. Jeg har konstant en sånn pigg som stikker ut av skillen foran i panna.

Ja, da må det vel bare bli kortere da.

Jeg fikk forøvrig et hår helt uten floker, nærmest, når jeg klippet meg nå. De slitte tuppene/lengdene gjorde at håret tullet seg til veldig mye mer. Godt å bli kvitt, selv om jeg på sett og vis savner lengden. Vel, jeg skal bli flinkere til både å kure og holde håret sunt samtidig som jeg sparer, hvis ikke er det forgjeves. Den piggen er fæl. Føles som jeg har antenner all over og kan ta inn all verdens med radiokanaler til enhver tid. En dag uten spray er meningsløst.

Gammel 02-09-14, 14:22   #15
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

For ei flott dame du er!

Heidi Klum-frisyren lengre opp tror jeg hadde passet knallbra til deg. Litt kortere hår ville rammet inn ansiktet ditt flott tror jeg - du har så fine og klare trekk og ikke minst en kjevelinje som virkelig fortjener å komme mer frem! Spørsmålet er imidlertid om en slik frisyre krever litt mer føning og evt. rettetang?

Helt enig i at du ikke trenger å gjøre noe med hårfargen. Jeg er på komme-tilbake-til-mi-egen-hårfarge-kjøret selv etter over 20 år med farging, nettopp fordi jeg synes det er så styrete og dyrt med farging. Jeg er lei!

Gammel 02-09-14, 16:09   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Takk for alle innspill, dere ga meg et spark bak og siden jeg i dag hadde verdens verste hårdag så jeg gikk rett og slett til frisøren i sta. Og gjett om jeg traff verdens søteste frisør som var knallflink. Jeg har nå ny sveis og kunne ikke vært blidere!

bildepoff!

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 04-09-14 kl 09:51.
Gammel 02-09-14, 16:13   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig! Enkelt og fint! Du har et vakkert ansikt som klarer seg fint uten mye action på håret!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 16:18   #18
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Fine, fine kokos!

Gammel 02-09-14, 17:08   #19
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Fy s... så flott

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 17:16   #20
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det ble kjempefint!
Tror jeg må ringe frisøren i morgen. Takk for inspirasjon!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.