|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Hiawata vi til Hellas, og det er Minotaurus som trekker. Ergo må vi til Kreta. Jeg leter etter hus, men er ikke kjent i det hele tatt. Vi vil bo ved en fin strand, ha gangavstand til bakeri og butikk. Det må være stille, ikke noe bugnende natteliv.
![]() |
#2 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Jeg for min del elsker Kreta, men liker ikke området fra Chania og ut mot Platanias. Jeg syns hovedveien som går der ødelegger altfor mye.
![]() |
#3 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Vi har vært flere år i Rethymnon. Liker kombinasjonen av fin strand, spennende gamleby og godt utvalg av resturanter og spisesteder.
![]() |
![]() |
#4 |
rakkarpus
|
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Ville unngått Rethymnon. Halvparten av dagene er det rødt flagg på strendene, veldige understrømmer, folk drukner an mass, hovedveien går like ved stranda (eksos og bilstøy når du er på stranda). Generelt er Chania og Rethymnon byer med mye eksos. Usjarmerende service.
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Jeg slår også et slag for Rethymnon, både byen og områdene rundt. Selve byen er en gammel universitetsby med masse sjarm og sjel og arkitektur, men går du litt ut av selve bykjernen finner du flere mindre og sjarmerende steder og du har kort vei inn til byen allikevel. Lang og fin strand i Rethymnon forøvrig, om enn ikke det krystallklare vannet. Det kan du evt. finne andre steder på Kreta. Men det er jo så ymse hva man liker, mange avbefaler Rethymnon pga. understrømmer ved stranden. Det stemmer at det er mye bølger og understrømmer der jevnt over, men vi holder oss mer ved basseng enn på den stranden når vi er nedover, da kjører vi heller andre plasser hvis vi ønsker strand. Vært i Rethymnon siden 2002.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Vi hadde høstferien i Paleochora, på sørkysten. Koselig småby med mange fine strender i området, både sand og rullestein. Ingen kjedehoteller i sikte, og koselige familiedrevne bakerier og restauranter. Mange fine fotturer i området, og koselige landsbyer som kan utforskes. Stille og rolig, men det er nok litt mer trøkk i nattelivet på sommeren. Men hvis mytologi/historie er viktig er det kanskje et poeng å oppholde seg ved Heraklion/Knossos? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Platanias hadde jeg ungått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?http://www.housetrip.com/en/rentals/...ate=2015-07-19
![]() |
#9 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Vi har leid hus ved Almyrida og Kalives, ca halvtime fra Chania, retning Heraklion. Stille, rolig sted med mange koselige landsbyer rundt i området. Helt annerledes enn Platanias og den siden.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 07-11-14 kl 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Unngå for all del Hersonissos med mindre pubcrawl står høyt oppe på listen over aktiviteter dere foretrekker.
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?
![]() |
#13 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Vi bodde på et bråkete usjarmerende sted 6 km øst for Rethymnon. Uspesifisert med Apollo for mange år siden. Et av to steder jeg aldri skal tilbake til.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Bråkete usjarmerende er det jeg vil unngå. Men for å være helt ærlig, jeg syns det var mye rare utleiesteder? Hvor vanskelig kan det være med to soverom og noe som ser ut som vanlige møbler, liksom?
![]() |
#15 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Du kan sjekke her
![]() |
#16 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Vi har flere ganger leid hus gjennom http://www.homeaway.no/
![]() |
#17 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Ja, www.homeaway.no har mange hus og leiligheter, ser mange av de som ligger på andre sider og på finn.no også er der. Og et bra søkefilter.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Hva tenker dere om Almirida, Stalos (mye turister?) og Makrigialos (det er på sørsiden og har et observatorium like ved!
![]() |
#20 |
En som trener
|
![]() Sv: OK, Kreta. Er det noen steder jeg må unngå?Makrigialos var der vi var i høstferien, det var nok en i overkant stille og liten by for dere, tror jeg. (På denne ferien fikk jeg forresten full forståelse og opplevelse av argumentene mot all inclusive som har kommet fram i tråder her. Lover bot og bedring.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|