Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nyttårsaften

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-14, 10:24   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsaften

Hva skal jeg lage på nyttårsaften?
Jeg har ikke helt klar om jeg skal gå for treretters eller bare hovedrett og middag.

Planen var egentlig kalvestek med portvinssaus til hovedrett - men jeg sliter med å finne kalvestek. - Jeg har en butikk med god ferskvaredisk jeg ennå ikke har sjekket ut.

Dessert blir enten panne cotta eller creme bruleé

Kanskje kamskjell til forrett. (det har jeg nemlig i fryseren)

Det er uaktuelt med fulg. Både kalkun og and.

Maten skal serveres til fire voksne (hvorpå en er min akk så matsære mann) og tre barn (hvor en er min akk så matsære sønn, min matglade sønn og en matglad 3-åring)

Innspill?

Gammel 30-12-14, 10:27   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften

Vi fant middagen på trines matblogg, hun har lagt ut meny med flere forretter, hovedretter og desserter.
Kanskje du finner noe der?
http://trinesmatblogg.no/2014/12/27/nyttarsmenyen-2014/

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 10:27   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Fulg utgår med høye kneløft her også.

Klippfisk? (bacalao, f.eks. trines matblogg) Hvis du løper til butikken og vanner ut fisken med det samme.
(jeg elsker klippfisk)

Gammel 30-12-14, 10:34   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Fulg utgår med høye kneløft her også.

Klippfisk? (bacalao, f.eks. trines matblogg) Hvis du løper til butikken og vanner ut fisken med det samme.
(jeg elsker klippfisk)

Jeg nevnte at jeg har en matsær mann, sant? Klippfisk går ikke. På naboenes årlige bacalaolag, får mannen lasagne. - gjerne laget fra pose - for han går det helt for det samme, nemlig.

Trixie: Jeg har sjekket ut Trines matblogg, og det er der jeg har funnet oppkriften på kalv jeg har lyst på. (ikke en av de hun foreslår)
Fisk er liksom ikke nyttårsmat - så kanskje fisk også utgår? (vi skal ha torsk 1. nyttårsdag)

Gammel 30-12-14, 10:34   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Du får lage lasagne fra bunnen av, da. Siden det er nyttårsaften og alt.

Gammel 30-12-14, 13:31   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

En liten porsjon lasagne til forrett høres godt ut.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 13:33   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Da brukte jeg lunsjen min på å dra på butikk. Ingen kalv - det står nå mellom indrefilet av svin eller storfe. - Evt lammeskank som jeg ELSKER, men som jeg kanskje ikke akkurat anser som nyttårsmat.

Gammel 30-12-14, 16:16   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en sær gubbe selv som vil ha skikkelig mat. Og aldeles ikke fisk eller hel kalkun.
Vi liker best indrefilet av okse. Vi andre synes også det er skikkelig digg og havner stadig tilbake til det. Vi er dårlig på forrett

Gammel 30-12-14, 19:46   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Det ble indrefilet av storfe.

Gammel 30-12-14, 19:51   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi skal ha svin indrefilet surret i bacon.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:30   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Det ble indrefilet av storfe.

Det blir sikkert veldig godt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.