|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Varme på barneromVi skal pusse opp et tilbygg, der minste skal få soverom. En gang i tiden var det carport, nå er det en del av huset. Det er ikke vi som har bygd på. Tidligere eier mener at det er godt isolert, men tidligere eier er kjent for å være superoptimist. Det er superkaldt der inne nå, men rommet er ikke i bruk, og har null varme og store vinduer, så det er kanskje ikke så rart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har diplom
![]() Sv: Varme på barneromJa, det er et poeng, Cuya. Jeg mener pappa (den superoptimistiske tidligere eieren) sa det var isolert mellom betong og tregulv. Men jeg aner ikke, har ikke veldig lyst til å fjerne et bord i gulvet. Jeg tror han sa det var sånne tykke bord som ser ut som underlag til terrasse (jeg er så teknisk av meg), og isolasjon mellom der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Varme på barnerom
Det er ikke sikkert det er så fullgalt da, dersom det stemmer. Jeg tror jeg heller ville hatt tykt tregulv med isolasjon under på betong enn å fjerne tregulvet og legge varmetråder på betongplata med laminat over. Det vil dra mye strøm, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Varme på barneromPrøv å sett en varmeovn der inne da vel. En sånn mobil sak.
![]() |
#8 |
Har diplom
![]() Sv: Varme på barneromLurt, Kokos! Jeg har ikke varmeovn, bare sånn oljegreie som jeg ikke tør å bruke hvis jeg ikke sitter rett ved siden av den. Men sjansen er kanskje liten for at den velter hvis ingen bruker rommet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Varme på barnerom
Wattstyrken samlet avgjør vel om man bruker mest strøm på det ene vs det andre, men der er det romstørrelsen som avgjør hvor mange watt som anbefales. Når det gjelder panelovner anbefales 70 W per kvm, vet ikke med varmekabler.
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Varme på barneromJeg syns det høres ut som du kommer langt med det gulvet som er, gode panelovner og gulvtepper på gulvet, men det er på ingen måte mitt fagfelt, så ikke ta mitt ord for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Varme på barneromGår det an å legge vegg-til-veggteppe på gulvet? Det vil jo i så fall lune en del. Og så gå for en veggmontert ovn for å unngå brannfare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
heimføing
|
![]() Sv: Varme på barneromDet finnes gode panelovner med termostat man kan stille inn på dag- og nattsenking. Har en på jenterommet og en i stua. Vær obs på at termostatenheten kjøpes for seg og er nesten like dyr som ovnen. Jeg har ovner fra Glamox, du finner priser i ulike nettbutikker. Just google it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varme på barneromVi kjøpte adax neo2 til barnerommene , den kan både stå løst på gulvet og henges på veggen . Den har termostat med dag og nattsenking .Drar ca 800w og varmer 8-10 kw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varme på barneromHvis deter 70 watt per kvm som anbefales for panelovner, er jo det ganske likt med de rundt 55-65 wattene som er per kvm. for folien som er mest brukt.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Varme på barneromMitt soverom er den gamle carporten. Det er isolert der nå (ikke av meg, men av forrige eier), men det er likevel et kaldt rom. Jeg sover der bare, så for meg går det greit. Det er varmekabler der, eneste varmekilde. De har jeg ikke på.
![]() |
#16 |
Har diplom
![]() Sv: Varme på barneromTakk for svar. Vegg-til-vegg teppe er uaktuellt, men hun kan jo ha vanlige tepper på gulvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|