Varme på barnerom
Vi skal pusse opp et tilbygg, der minste skal få soverom. En gang i tiden var det carport, nå er det en del av huset. Det er ikke vi som har bygd på. Tidligere eier mener at det er godt isolert, men tidligere eier er kjent for å være superoptimist. Det er superkaldt der inne nå, men rommet er ikke i bruk, og har null varme og store vinduer, så det er kanskje ikke så rart.
Det jeg lurer på er om jeg burde legge varmefolie, eller satse på panelovner? Jeg vil helst at det skal være så enkelt som mulig (skal gjøre alt selv). Det er heltre gulv der nå, hvis jeg går for panelovner skal jeg slipe ned gulvet, men med varmefolie må jeg jo legge parkett eller laminat. Hva er lurest? Blir det like varmt med panelovner? Rommet har en dobbel glassdør som går ut i hagen (dekker en hel vegg), og stort vindu på andre siden. Det er vanlig takhøyde på den ene siden, og nesten dobbel takhøyde på den andre siden.
Det trenger jo ikke være så varmt når man skal sove, men hun skal jo kunne oppholde seg der på dagen også.
|