Bekledning av mindre barn i skibakken/pulk
Bare sånn at jeg skal slippe å pakke med meg for mye (eller skrekk og gru: for lite). Hvor mye klær har dere på ungene i alpinbakken? Det er snakk om 5-ish og 6-åringer hvorav brorparten er aktive, mens den ene er aller høyst semiaktiv og dermed vil ha litt lettere for å fryse. Tenker ullundertøy, mellomlag av ukjent tykkelse (her jeg trenger hjelp) og (Reima) vinterdress i den tykkelsen de er. Har strikkaplagg i ull, tynt fleecesett og/eller Nøstebarn ullfleece til disposisjon (dog kun 2 eksemplarer av sistnevnte). Det bør for øvrig kunne kombineres med langrenn, men regner med at de bruker noenlunde det samme. (Første skiferie langt borte fra hjemmet så må planlegge.)
Og hva har man på 1,5-åringer som skal sitte i pulk? Har med dunpose som brukes i vogna, men bør vi ta med lammeskinnsposen i tillegg? Holder det med (Reima) vinterdress med ulldress og ullundertøy under? Vet at det er avhengig av hvor vi skal, men sånn cirka? Og hvor lenge er det greit at 1,5-åringer sitter i pulk? (Regner med at vi må kaste inn selen før det er fare for at hun blir kald p.g.a. de øvrige barna, men plutselig synes de det er kjekkere å gå på ski nå som de får noen med bedre gli så det kan fort gå godt - og langt.)
|