Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-15, 10:07   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?

Vi har kraftig behov for å stramme inn på matbudsjettet vårt, og jeg har gjort følgende analyse;

- ingen av oss er glad i å lage mat, så vi lager ganske basic middager
-ingen av oss har et bevisst forhold til hva ting koster og har strengt tatt ikke lyst til å bli sånne som velger husholdningserter fremfor selskapserter pga pris.
- begge handler lunsjer i kantiner eller i byen hver dag

Min teori er at om jeg ble mer glad i å lage mat, så ville vi kunne;

- bruke matblogger/oppskrifter og planlegge innkjøp bedre
- lage matpakker som er noe annet enn brødskiver som ingen av oss spiser

Så - hvordan blir man plutselig glad i å lage mat? Hva må jeg fokusere på? Hvor begynner man?
I dag er mitt hovedfokus på at det er ufattelig kjedelig, tidkrevende, sølete og bortkastet. Det siste fordi jeg simpelthen hater å kjenne på følelsen av å ha lagt tid i middag, for at det så skal ta 5 minutter for alle å spise det opp.
Jeg aner ikke hva jeg skal handle og følger en oppskrift maks 2 ganger i året når jeg må bake en sjokoladekake. Som for øvrig alltid er flat og ustekt.

Hjelp?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.