|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Vi har kraftig behov for å stramme inn på matbudsjettet vårt, og jeg har gjort følgende analyse;
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Mitt forslag er å abonnere på en matkassetjeneste som Godt Levert eller Adams matkasse. Da lærer du å følge oppskrifter og du bygger opp et lite arsenal av oppskrifter dere liker og vil lage igjen.
|
|
|
|
#3 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?
Takk Tjorven.
|
|
|
#4 |
|
--
|
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Godt forslag med matkasse, da er mye av jobben allerede gjort mtp oppskrifter og handling. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Går det an å ikke være glad i å lage mat?
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Ja, og dette med hygge på kjøkkenet er veldig viktig. Jeg har gode spillelister og en kanongod docking som spiller så høyt jeg bare vil.
|
|
|
#7 |
|
Pen. Så det så.
Takk. Fokus på at det er "ålreit" tror jeg er viktig. Kjøkkenet mitt fungerer virkelig, men vi har elendig med utstyr, så det tror jeg vi kunne oppgradert litt. Vi har 3 kasseroller (alle er digre) og en eneste bra kniv. Gud, det høres ille ut, men vi kjenner ikke at det frister å bruke 600 kr for å få kokt gulrøtter i en mindre kasserolle.
Tusen takk! Vi burde kanskje kjøpe en fryser. Vi har kun den lille plassen i kjøleskapet og der er det ikke plass til mye. "Problemet" er at jeg syns frosset mat er skikkelig ekkelt. Nesten sånn at jeg vil brekke meg litt der det ligger og tiner. Men det gjelder kanskje mest for rent kjøtt, fisk og kylling. Pizzasnurrer og sånt kan fungere.
|
|
|
#8 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Man kan så absolutt bli glad i å lage mat.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg lurte på det samme.
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
|
|
|
#11 |
|
Rockesøster
|
Haha, ja,- du må nok innse at å snu om på dette vil kreve litt av deg. Men det går bra, jeg lover.
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Kjøp 365-gryteserien på IKEA hvis dere har tilgang på det. Gryter trenger ikke være dyre for å fungere bra. God stekepanne og gode kniver er det viktigste, men det er lett å finne gode tilbud. Høres ut som dere bare rett og slett må bestemme dere for å ha det som et prosjekt å få mer styr på handling og matlaging. Ungene er jo også så store at de kan bidra. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Du har rett Filifjonka. Vi må lage oss et prosjekt på dette. Jeg må nok ta hovedansvar...
|
|
|
#14 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?De har helt kurant kjøkkenutstyr og kaseroller på Europris. Om du bor nærme IKEA så har de og veldig gode kaseroller i 365-serien og de er billige og varer i årevis.
|
|
|
#15 |
|
Pen. Så det så.
Vi har ikke IKEA i nærheten, men Europros. Får ta turen innom etter ferien.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Ja, jeg har gått fra å INTENST INDERLIG HATE å lage mat, til å synes at det er helt okei. Tror neppe jeg kommer til å ende i euforisk matblogger-kategorien noengang, men det er like greit, det er nok av sånne i verden allerede. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Vi har noen bøker vi liker godt til inspirasjon. Vi liker enkel mat, og bruker karbonadedeig, kylling eller fisk fra fryseren med tilbehør. Og så er vi så enkle at vi har tre faste middager i uken. Taco på fredag, pizza på lørdag og spagetti med hva vi har igjen på mandag.
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Jeg skjønner deg jeg. Jeg elsker å lage store middagsselskaper og gode søndagsmiddager, men kan ikke fordra hverdagsmiddagslaging
|
|
|
#20 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kan man lære seg å bli glad i å lage mat?Vi har også to kjeler fra 365+ serien og synes de er kjempebra. Den ene er susekjelen og den andre blir brukt til pasta/ris type ting. De blir brukt daglig så om vi trenger nye kjeler så blir det fra denne serien.
|
|
![]() |
|
|