|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() [Mat] Har du dilla på noe?En venninne av meg mener man får cravings på ting kroppen mangler. Jeg vet ikke helt om jeg kjøper denne, men jeg har alltid hatt en forkjærlighet for noe såpass sært som sitron. Elsker alt med sitron, og jo surere jo bedre. Lemonade, Lemonies, skrelt sitron (med pittelitt sukker), sitronjuice (får kjøpt det i syden, gleder meg alltid til det når vi er ute å reiser) ++++. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Gjærbakst
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Nei, jeg tror kroppen min craver sjokolade i langt, langt større grad enn den trenger.
![]() |
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Jeg hadde en gang en pasient som fikk cravings på rå potet hver gang hun fikk jernmangelanemi. Utrolig snodig.
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Jeg får dilla på ting i perioder, og så går jeg lei.
![]() |
#6 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?For to uker siden fikk jeg dilla på sylteagurk og jeg spiste to store glass på under to uker. Nå har det avtatt litt men jeg merker jeg får lyst på mens jeg skriver. Hva er det i sylteagurk da hehe.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Jeg har vanvittige safrancravings for tiden. Jeg har bestilt meg litt fra Iherb, og tenkte å vente til det kom. Men jeg er på nippet til å dra og kjøpe daglig.
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?
Rabarbara er jeg superglad i og. Sikkert fordi det er mye syre i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Epler, eplejuice, eplete, tørkede epler, eplekake, eplesyltetøy, ja stort sett alt som har med epler å gjøre. Men så skal det sies at jeg er gravid da....
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Min kropp er åpenbart i konstant underskudd på M og marsipan.
![]() |
![]() |
#11 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Jeg har kortvarige diller som går over av seg selv: makrell i tomat, tomatsild, syltede rødbeter, sylteagurk, sjokoladepålegg, tyrkisk pepper.... sånne helt kortvarige kick som gjerne varer i et par dager. Dette skjer med ujevne mellomrom.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Jaja... Heller at kroppen min prøver å selvdestruere, enn at den skulle finne på å crave brokkoli..! Da er det over ut mellom oss, altså.
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Kroppen min har åpenbart koffeinunderskudd hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
![]() |
![]() |
#15 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Min kropp craver banan, jågurt og nøtter, får jeg ikke det i meg i løpet av dagen blir jeg rar i hodet og veldig fokusert på å få tak i greiene, det er uansett greier som mage og hode har godt av for å fungere noenlunde. I tillegg påstår kroppen at jeg trenger juice av og til, kanskje jeg trenger vitaminer? Hva kropp og underbevissthet forteller folk er sikkert individuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Akkurat nå er det ferske grønne jalapeno, både til fisk og taco. Har tilsvarende forhold til hjemmelaget pesto, går til alt. I juletider går store mengder sterk hjemmelaget sennep til alt.
![]() |
#17 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Haha.
![]() |
#18 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Sportknekkebrød og Norvegia, samt Pepsi Max, må vel være det nærmeste jeg kommer dille. Avhengighet vil jeg vel snarere kalle det.
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: [Mat] Har du dilla på noe?Det varierer litt. Jeg hadde en periode veldig dilla på brie på brød/rundstykker.
![]() |
#20 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Ja er det den jeg kjøpte i sommer, kroneis med pistasje? Den var helt forferdelig!
![]() |
|
|