Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[Mat] Har du dilla på noe?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-15, 10:16   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Mat] Har du dilla på noe?

En venninne av meg mener man får cravings på ting kroppen mangler. Jeg vet ikke helt om jeg kjøper denne, men jeg har alltid hatt en forkjærlighet for noe såpass sært som sitron. Elsker alt med sitron, og jo surere jo bedre. Lemonade, Lemonies, skrelt sitron (med pittelitt sukker), sitronjuice (får kjøpt det i syden, gleder meg alltid til det når vi er ute å reiser) ++++.

Tror dere at cravings kommer av mangler, eller er det bare rare særegenheter? Og har du en? Vi kan kåre FPs rareste craving!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 10:29   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Gjærbakst

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 10:29   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Nei, jeg tror kroppen min craver sjokolade i langt, langt større grad enn den trenger. I tillegg får jeg ofte salt-cravings, og jeg skal jo helst unngå salt så godt som mulig. Jeg tror kroppen min prøver å bli kvitt meg, jeg stoler ikke på den for fem flate øre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 10:31   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Jeg hadde en gang en pasient som fikk cravings på rå potet hver gang hun fikk jernmangelanemi. Utrolig snodig.

Jeg lider nok også av en slags sjokolademangel.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 10:37   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Jeg får dilla på ting i perioder, og så går jeg lei.

Jeg tror det kan være noe i det at man kan få dilla på ting når man har mangler uten at jeg har noe bevis ...

For,
http://www.sweatandbutterjournal.com...you-crave.html

og mot.
http://www.todayifoundout.com/index....y-is-short-on/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 10:39   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

For to uker siden fikk jeg dilla på sylteagurk og jeg spiste to store glass på under to uker. Nå har det avtatt litt men jeg merker jeg får lyst på mens jeg skriver. Hva er det i sylteagurk da hehe.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 10:43   #7
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Jeg har vanvittige safrancravings for tiden. Jeg har bestilt meg litt fra Iherb, og tenkte å vente til det kom. Men jeg er på nippet til å dra og kjøpe daglig.

Om våren (og for tidlig for sesong her oppe) får jeg alltid behov for rabarbra. Rabarbrasug, rett og slett.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 10:47   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg har vanvittige safrancravings for tiden. Jeg har bestilt meg litt fra Iherb, og tenkte å vente til det kom. Men jeg er på nippet til å dra og kjøpe daglig.

Om våren (og for tidlig for sesong her oppe) får jeg alltid behov for rabarbra. Rabarbrasug, rett og slett.

Rabarbara er jeg superglad i og. Sikkert fordi det er mye syre i det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 10:51   #9
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Epler, eplejuice, eplete, tørkede epler, eplekake, eplesyltetøy, ja stort sett alt som har med epler å gjøre. Men så skal det sies at jeg er gravid da....

__________________
Säg till om jag stör, sa han när han steg in, så går jag med detsamma.
Du inte bare stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 11:06   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Min kropp er åpenbart i konstant underskudd på M og marsipan. I tillegg lider jeg av rødvinsmangel i helgene, noe jeg jo må sørge for å bøt(t)e på.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 11:07   #11
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Jeg har kortvarige diller som går over av seg selv: makrell i tomat, tomatsild, syltede rødbeter, sylteagurk, sjokoladepålegg, tyrkisk pepper.... sånne helt kortvarige kick som gjerne varer i et par dager. Dette skjer med ujevne mellomrom.

Men jeg tror også at kroppen min sier fra dersom det er noe jeg mangler. Jeg kan våkne opp midt på natten og ikke få sove før jeg har drukket appelsinjuice. Det kroppen min oftest "craver" er broccoli, appelsiner eller appelsinjuice, rødt kjøtt eller fiskeprodukter (makrell i tomat eller tilsvarende). Rart! (jeg tar aldri vitaminer ellers)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 11:12   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Jaja... Heller at kroppen min prøver å selvdestruere, enn at den skulle finne på å crave brokkoli..! Da er det over ut mellom oss, altså.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 11:27   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Kroppen min har åpenbart koffeinunderskudd hele tiden.

Makrell kan jeg også få skikkelig kick på. Og pistasjis. (Men det må være sånn deilig, helsyntetisk lysegrønn pistasjis i tolitersboks!)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 11:30   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Makrell kan jeg også få skikkelig kick på. Og pistasjis. (Men det må være sånn deilig, helsyntetisk lysegrønn pistasjis i tolitersboks!)

Hennig Olsen! "Ordentlig" pistasjis med nøttebiter er skrekken.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 11:33   #15
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Min kropp craver banan, jågurt og nøtter, får jeg ikke det i meg i løpet av dagen blir jeg rar i hodet og veldig fokusert på å få tak i greiene, det er uansett greier som mage og hode har godt av for å fungere noenlunde. I tillegg påstår kroppen at jeg trenger juice av og til, kanskje jeg trenger vitaminer? Hva kropp og underbevissthet forteller folk er sikkert individuelt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 11:38   #16
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Akkurat nå er det ferske grønne jalapeno, både til fisk og taco. Har tilsvarende forhold til hjemmelaget pesto, går til alt. I juletider går store mengder sterk hjemmelaget sennep til alt.

Jeg er ikke så glad i kjøtt, og etter en periode med ekstra lite kjøtt får jeg veldig lyst på grov mørk patè.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 11:40   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Haha.

Men jeg kjenner at jeg bare MÅ ha Zero noen ganger. Og så må jeg ha pasta minst en gang i uken. Helst spagetti og kjøttsaus + en annen pastamiddag med laks eller kylling eller noe..
Og så må jeg ha gulost på lunchen pluss en god del skiver i munnen når jeg smører matpakke..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 11:50   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Sportknekkebrød og Norvegia, samt Pepsi Max, må vel være det nærmeste jeg kommer dille. Avhengighet vil jeg vel snarere kalle det.

Får i perioder skikkelig dilla på leverpostei og rødt kjøtt, mistenker at kroppen vil ha opp nivået på jern i de periodene.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 11:51   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Det varierer litt. Jeg hadde en periode veldig dilla på brie på brød/rundstykker.
Men så blir jeg lei, og skifter

Men jeg er veldig glad i kaker og gjærbakst.

Og så er jeg AVHENGIG av lakris, spesielt disse:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 12:14   #20
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Mat] Har du dilla på noe?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hennig Olsen! "Ordentlig" pistasjis med nøttebiter er skrekken.

Ja er det den jeg kjøpte i sommer, kroneis med pistasje? Den var helt forferdelig!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no