|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endringerDelvis avsporing av "Hva driver du med om dagen?"-tråden. Mange har fått hverdagen sin endret og innskrenket på grunn av koronarestriksjoner eller andre ting, det som vanligvis gir påfyll av energi og livsglede er kanskje ikke mulig akkurat nå. Det er lett å sette seg ned og føle at dagene er grå og innholdsløse, men kanskje er dette en anledning til å starte med noe nytt, få en ny hobby, en ny interesse? Hører jo om mange som har fått øynene opp for nye ting i løpet av det siste året.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 18-01-21 kl 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinHar dessverre ingen gode tips, men henger i tråden og håper noen andre har noe å bidra med |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg er generelt interessert i det aller meste
![]() |
#4 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinAkvarium. Startet i sommer, litt tilfeldig. Har nå fem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Semiaktiv
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin
Åh ja! Min mor startet med dette for en stund siden, og fikk skikkelig dilla! Gikk dessverre skeis da akvariet sprakk
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg kan anbefale å impulsmale gulvet hvitt, for da kan man bruke masse tid på å vaske det etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Semiaktiv
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg tegnet enormt masse som barn, en god del som ungdom, men sluttet helt som voksen. Kanskje jeg skal begynne med det igjen? Husker fortsatt følelsen av å bli rent rørt av lykke over et skrin med gode gråblyanter i ulik hardhet og tykt papir i god kvalitet.
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinTurorientering. Litt feil sesong, men det kommer jo en vår. Og så finnes det vinterposter langs skiløyper, hvertfall her jeg bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg kjøpte meg vev i sommer, Knitter's Loom. Masse å lære, men lett å komme i gang.
![]() |
#12 |
Semiaktiv
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrin
Interessant ... hva vever du? Tar den stor plass?
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinVin! Jeg har tatt diverse digitale vinkurs helt siden i mars/april og starta vinklubb i sommer. Møtet vi skulle hatt i helga måtte utsettes, men ellers har vi hatt fine, koronavennlige møter i sommer og høst. Jeg vinnerder og leser og leser og leser om vin- og matkombinasjoner og har kjøpt alt for mye vin, så nå bare MÅ vi drikke mer!
![]() |
#14 |
|
Hah. Ja. Jeg har også forsket en del på rødvin, men nok en noe mindre akademisk, og mer erfaringsbasert, tilnærming til prosjektet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg har startet å hekle igjen etter mange års pause. Og så har jeg tatt opp igjen hagearbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg legger puslespill, det er sånn meningsløs ting å gjøre samtidig som jeg ikke tenker på noe annet. For meg er det nesten en form for meditasjon. Hører ofte på lydbok når jeg pusler.
![]() |
#17 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinOg så har man jo Bullet Journaling. Noen her inne har vel vært gjennom den dilla før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endrinJeg ser på serier på TV/strømming. Strikker i perioder og kan anbefale å kaste seg over fiksing av klær. Det er usaklig tilfredsstillende å reparere klær man trodde var ødelagt. Dersom de allikevel er ødelagt er terskelen for å lykkes passe lav, så bli man flinkere for hver gang. Lapper bukser og stopper sokker. En sjelden gang drister jeg meg til å skifte glidelås. Til bukselapping og glidelåsbytte er det en fordel med symaskin, men sokkestopping fungerer helt fint med nål og tråd.
![]() |
#19 |
Dragedytteren
|
Foreløpig har jeg laget et par store skjerf, men jeg fikk bomullsgarn til jul og har planer om håndklær. Veven er sammenbrettbar, tenker veska den ligger i er kanskje 80x50 cm? Den kan brettes sammen og legges vekk midt i et prosjekt uten problemer.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Åh. Jeg ønsker meg!
![]() |
![]() |
|
|