Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endringer

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-21, 11:37   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Tips og inspirasjon til de som trenger en ny hobby pga restriksjoner eller endringer

Delvis avsporing av "Hva driver du med om dagen?"-tråden. Mange har fått hverdagen sin endret og innskrenket på grunn av koronarestriksjoner eller andre ting, det som vanligvis gir påfyll av energi og livsglede er kanskje ikke mulig akkurat nå. Det er lett å sette seg ned og føle at dagene er grå og innholdsløse, men kanskje er dette en anledning til å starte med noe nytt, få en ny hobby, en ny interesse? Hører jo om mange som har fått øynene opp for nye ting i løpet av det siste året.

Husker en venninne av meg en gang bestemte seg for å begynne med fotografering, da hun måtte utredes for en arvelig sykdom som ikke var kompatibel med de interessene hun hadde hatt til da, som alle innebar hard fysisk aktivtet/ekstremsport. Det imponerte meg veldig å se hvordan hun, i stedet for å gå i kjelleren over ikke lenger å kunne gjøre det hun elsket, snudde seg rundt og begynte å tenke ut hvilke muligheter hun hadde. Søkte opp kurs hun kunne ta, hvilket utstyr hun ville kjøpe, hvor hun ville reise for å fotografere etc. Har ofte beundret henne for denne evnen til omstilling og til å se muligheter i stedet for begrensninger, og hun har inspirert meg mange ganger til å tenke mer på den måten.

Så, har du en hobby som du vil anbefale andre å starte med, som kan gi hverdagen nytt innhold, og som er mulig innenfor koronarestriksjoner? En ny dille du har fått, eller har du kanskje noe i tankene som du vurderer å starte med? Strikking, gaming, friluftsliv, sanking, matlaging, tegning, maling, øbrygging, spikking, dyrking, musikk, kjæledyr ... overbevis meg!

Fortell gjerne litt mer, hvorfor og hvordan du begynte, hvorfor du anbefaler det til andre, hvor mye tid og penger du bruker ... tips og triks.

Sist redigert av My : 18-01-21 kl 11:57.
My er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.