|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har tatt seg sammen
|
![]() Hvordan vaske parkett?Eh.. ja som oppfinner av skrytetråden for de som trenger det - må jeg altså bare spørre. Hvordan er det best å vaske parketten?
![]() |
#2 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan vaske parkett?Jeg bruker vanlig trådmopp.
![]() |
#3 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan vaske parkett?Vi bruker bare en litt fuktig klut med grønnsåpevann.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan vaske parkett?Jeg støvsuger og bruker tørrmopp til vanlig, og når jeg skal vaske den bruker jeg bare en sånn engangsvåtmopp fra Jiff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hvordan vaske parkett?stort sett bare støvsuger vi, men når jeg får virkelig lyst (?), eller vi får krabbende babyer på besøk, bruker jeg våtmopp (godt vridd) med evt noen sprut "moppespray" på moppen.(er på jobb nå, så husker ikke hva som står på flasken, Jif, spray og mopp kanskje)
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Hvordan vaske parkett?Jeg bruker våtmopp (enten Jif sin eller en mer "profesjonell" sak, med sånne trådgreier på) og et eller annet slags rengjøringsmiddel, vanligvis Ajax. Grønnsåpe styrer jeg unna, siden den etter sigende legger igjen en fetthinne på overflaten som trekker til seg støv og skitt. Hender også jeg bruker noen dråper Zalo i vannet. Støvsuger ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvordan vaske parkett?Støvsuger, tørrmopper og fjerner flekker flekkvis. En sjelden gang bruker jeg vaskemidler - da bruker jeg moppespray. Bruker ikke vann. Det er fy-fy!
![]() |
#9 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan vaske parkett?Takk for tips og råd.
![]() |
#10 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan vaske parkett?Det var ikke så mye rart i det siste innlegget ditt, tror jeg? Jeg har bare personlig erfaring å dele fra, bortsett fra familie som jobber med parkett daglig, men jeg tror det meste er slik som ekspertene anbefaler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan vaske parkett?Da vi la ny parkett fikk vi beskjed av det firmaet som kjøpte og la parketten at det ikke skulle vaskes med grønnsåpe, men kun tørrmoppes og bruke fuktig klut( kun vann) til å ta flekker med. Fuktig klutt, nesten ikke fuktig, men nok til å ta bort flekken.
![]() |
|
|