|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prøver så godt jeg kan :)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
![]() Barnetv og barnekanaler?Hva synes dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() ![]() |
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?Nei jeg bare lurer, for jeg synes mye av barnetvet som går om dagene er rett og slett uoppfinnsommt osv. Jeg ser ikke mye på barnetv, men nå står jetix på og det er bare bæsj, tiss og promp humor. Kansje det er artig for ungene, men skeptisk ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?Jeg liker ikke helt de kanalene som sender tegnefilmer og barne-tv hele dagen. Jeg har tilgode å se noe jeg liker der, kanskje med unntak av Disney. Uansett så har vi aldri på TV midt på dagen så jeg vet jo ikke nøyaktig hva som går der heller. Vi ser stort sett bare på barne-tv og av og til om morgenen i helgene.
![]() |
#5 |
![]() ![]() |
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?he he vet ikke engang ha mye av dem programmene du snakket om er engang |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?Jeg er stort sett enig med Kasia. Kanalene som sender barneprogrammer døgnet rundt styrer vi stort sett unna. Tidligere har jeg sperret noen av dem for ungene også. Det er mye dårlig, masseprodusert, voldelig, kroppsfiksert og annet ræl som jeg ikke vil at mine unger skal se. Mine får stort sett se barnetv på NRK, litt på tv2 (Elias er kult) og noen ganger på Disney channel. Mor har utøvd streng sensur, så nå vet de selv stort sett hva som er greit og ikke greit, og de skrur som regel av hvis det kommer noe de regner med at mor sier ikke er bra for dem. -Kjekke gutter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?Frem til for en måned siden har vi bare hatt NRK og de ordinære svenske kanalene, men etter at parabolen kom på veggen er det kommet noen til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?Nå er ikke jenta mi så stor at hun ser på tv enda, men jeg er egentlig skuffet over mange av NRK sine sendinger. Jeg har en del tantebarn, og har sett på barnetv med de. Gnottene og Barnas Supershow og sånt synes jeg egentlig ingenting om. Jeg liker derimot de "eldre" sendingene, i motsetning til Kasia, som f.eks. Postmann Pat.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?DisneyChannel er fint å ha på dager som i dag, hvor storebror har øreverk og feber og bør holde sofaen. Ellers er det ikke mye barnetv her i huset, han får se litt på DisneyChannel om morgenen før barnehagen på Mikkes Klubbhus og Little Einsteins. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?Det er sjelden de sender de gamle Postmann Pat-produksjonene. De som sendes er stort sett nyproduserte og slett ikke så fine som de gode, gamle. Etter min mening, da.
![]() |
#11 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?
Aha, lenge siden jeg har sett på Barnetv, ser jeg.
![]() |
#12 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?Jeg syns det er grusomt mye dårlig på barne-tv. Gnottene og fimlene og teletubbiene er vel de absolutt verste, i hvert fall som jeg kommer på akkurat nå. Men det finnes jo hederlige unntak; Kalle og Molo og Linus i svingen er jo allerede nevnt. Ellers er jeg enig i at svenskene er flinkere enn oss på dette området. Det er mye artigere å se på svensk barne-tv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?Det verste jeg har sett er pompel og pilt. Ungene hadde heller ikke sansen for det.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?Vi ser veldig sjelden på TV, nesten bare DVD/download. Og Lillegutt ser omtrent aldri på TV. Vi foreslår av og til barne-TV, hvis det passer med tiden eller han har en kamerat på besøk, men vanligvis vil han heller se en DVD. Vi har en del BBC-produksjoner på DVD (både barne-TV som Thomas-toget, Clangers (Romlingane het de i sin tid på norsk) og Teletubbies, og David Attenboroughs Life of Birds og Life of Mammals, som han elsker), pluss noen Baby Einstein-filmer og hyllemetervis med nye og gamle tegnefilmer.
![]() |
#15 |
Snikende tiger
|
![]() |
#16 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnetv og barnekanaler?Våre unger ser som oftest på barneTVpå NRK, selv om det blir betraktelig mindre om sommeren, da er vi heller ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Snikende tiger
|
Jeg vet ikke, for vi har ikke DisneyChannel. Men Baby Einstein er også laget av Disney. Men hvordan det er i forhold til Little Einsteins må noen andre svare på... Baby Einstein er filmer laget for barn/babyer i forskjellige aldre. De vi har er Baby Bach, hvor de viser forskjellige leker med masse farger og bevegelse til Bach-musikk. Denne skal visst stimulere både øynene og hørselen til babyene/ungene. Vi har også Baby Neptune, hvor de viser forskjellige steder det finnes vann, og i hvilke forskjellige former de er i. Den er det også musikk til. Så finnes Språkskolen, Lær om Tall (eller hva den heter) og Dyrene våre. Men de er for større barn.
![]() |
#19 |
-
Ja og nei. (Mest nei i denne sammenhengen kanskje, men det var fint du spurte, så fant jeg ut dette selv.) Baby Einstein er et firma som lager bøker og videoer for små barn (6 måneder og oppover). En del av dem fins på norsk også. De ble kjøpt av Walt Disney Company for noen år siden. De lager CDer og leker og andre ting også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
Er jeg den eneste i hele verden som ikke liker baby einstein? Vi har en video med dem - "Dyr i nabolaget". Tinkeliten elsker den, men jeg blir godt lei den fine klassiske musikken som radbrekkes i simple keyboardarrangement. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|