|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Et helt konkret spørsmål. Skal en Toyota Avensis kunne parkeres bare på gir i motbakke uten å gjøre små hopp fremover eller bakover? Eller må man alltid bruke parkeringsbremsen fullt ut? Min nye, brukte Toyota gjør små hopp når jeg parkerer den i motbakker. Helt ulikt min gamle bil, en liten Polo. Før jeg kjører så mye mer lurer jeg på om det er normalt eller om det er noe jeg bør klage på med en eneste gang? Vil nødig at bilen bare skal rulle av sted med mann og barn inni. |
![]() |
![]() |
#3 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Jeg stoler aldri på å sette en bil i bratt bakke uten håndbrekket på. Det varierer mye fra bil til bil om hvor godt de står på giret. Vår Volvo V50 sto ikke godt på giret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?
Det gjør ikke jeg heller, om håndbrekket er dårlig ser jeg flere som legger stein under hjulene for at bilen ikke skal trille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?En annen ting er det at man heller ikke bør la bilen stå med all vekta på giret. Det gir stor belastning på girkassa, og kan ødelegge. Det er jo en grunn til at brekket er der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Jeg måtte le litt av overskriften, jeg.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Hvorfor i alle dager vil du parkere en bil på giret? Skal du spare på håndbrekket, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
Dette er en vanesak. Kjørelæreren min lærte meg nemlig at man var feig hvis man parkerte med håndbrekket. Og siden det har jeg nesten aldri brukt det. |
![]() |
![]() |
#12 |
Må man ha en tittel?
Jøss, for en kjørelærer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
Ja, man vil jo helst det. Vil nødig komme tilbake til en kjip forsikringssak. |
![]() |
![]() |
#14 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Etter at nabobarnet, en jente på 6 år, gikk inni farens ulåste bil,parkert på giret i en nesten usynlig nedoverbakke (så og si flatt), parkerer jeg ALDRI på giret.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Slik jeg leser dere bør jeg straks endre vaner og begynne å parkere med håndbrekket på. Men bør jeg i alle tilfelle klage på at bilen ikke kan parkeres på gir alene i motbakker? |
![]() |
![]() |
#16 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Brekk OG gir ja.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Jeg er så vant til å bruke brekket (hadde Avensis før) at jeg først ikke turte å gå fra vår nye bil i bakke. Den har nemlig elektronisk parkeringsbremse. Skummelt! |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Ja! Det er potensielt farlig å parkere en bil på giret. Har man små barn er det veldig farlig, for du kan være helt garantert at de før eller siden kommer seg inn i bilen og begynner å leke i førersetet. I mange land er det helt forbudt å ikke sette på håndbrekket når man forlater bilen.
Ingen anelse. For meg er det like relevant som å klage på at jeg blir forstyrret av det røde lyset som blinker når jeg kjører uten belte. Sist redigert av Teofelia : 25-10-07 kl 07:13. Årsak: Farlig å parkere på giret, ja. Ikke på brekket … :flau: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?I tenårene en gang, så sattjeg på hos en kamerat. Vi skulle på fest, og stoppet hos noen andre for å hente noe. Vi parkerte i en bratt bakke, kun på giret, og jeg satt igjen i bilen, mens kameraten min gikk inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
Du vil nødig at bilen skal trille over hodet til ettåringen som akkurat befant seg bak bilen din da den begynte å trille, fordi du ikke hadde satt på håndbrekket da du forlot den. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|