|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkAvogtil er det norske språket så fattig, eller så er det jeg som har dårlig ordforråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekk"Hvordan syk da?" pleier jeg å spørre ... :nysgjerrig:
![]() |
#4 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekk"er det noe vi skal snakke om?" pleier jeg å si. Da står de veldig åpne til å si nei, om det ikke passer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekk
Men det høres litt voldsomt ut hvis han bare er forkjølet, gjør det ikke?
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkÅh, hva er det som står på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkIkke noe alvorlig, håper jeg? (tegnsettingen ble vel syk) Er en invitt til å si noe, uten at de må gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
representert
Hvis man bare er forkjøla pleier folk å si det, og en kan somregel høre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Sant nok, generelt - jeg er veldig sånn selv at jeg heller spør mindre enn mer hvis jeg ikke er sikker på om folk vil snakke om noe - men hvis broren min fortalte meg at han var syk, tror jeg ikke han ville synes det var frekt av meg å spørre hva som feilte ham. Hvis han ikke ville at jeg skulle vite det, ville han latt være å si at han var syk i det hele tatt.
![]() |
#11 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkHva er i veien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
Javisst er det det.
![]() |
#13 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekk"Det er vel ikke noe alvorlig?" pleier jeg å spørre, så er det opp til den syke og selv komme med den informasjonen han\hun vil gi.
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Enig i det. Jeg mener jo jeg ivaretar den vinkelen med å si noe som "ikke noe alvorlig håper jeg" Da kan han snakke det bort eller ikke om han vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkNår det er noen som er nær meg, det være seg nære venner eller familie, så spør jeg rett ut hva som feiler. Andre folk som f.eks kollegaer spør jeg ikke dersom det ikke faller seg naturlig, og da spør jeg gjerne hvordan det går så kan de velge selv hvor mye de vil si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkEr litt som Maz..
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekk"Å, huff da, hva er det som feiler deg da?" pleier jeg å si. Jeg synes ikke det virker frekt i det hele tatt. Men nå kan det igjen ha noe med hvor jeg er fra i landet å gjøre(?) |
![]() |
![]() |
#20 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkHvis kjente sier de er syk, så spør jeg rett ut hva det er som feiler dem. Det samme gjør de til meg, om jeg sier jeg er syk eller i dårlig form. Ser ikke noe frfekt i det jeg.Verre er det om jeg treffer nye mennesker, og disse synlig feiler noe. Da hender det jeg sliter, for jeg undrer jo på hva det er, og så blir jeg i tvil om de forventer at jeg spør. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|