|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Link
![]() |
#2 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)
Huff da!
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Det er jo lenge siden det ble offentliggjort, da. Kan godt ha vært så tidlig som i januar at jeg hørte det første gangen. Men det er vel naturlig at det er nå det kommer mest opp i media. Og jeg ser absolutt poenget ditt. :jepp:
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Tror desverre at du har rett der Nabojenta.. med tanke på branner etc, og at mange kommer til å ta helt av med fyrverkeri i år desverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Jeg er veldig fornøyd med forbudet, men har hørt av flere at i år skal de kjøpe ekstra mye, siden de ikke får lov neste år. Så jeg er redd det kommer til å ta litt av i år, ja.
![]() |
#7 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Jeg blir hjemme hele kvelden og passer på neddopede dyr og hus.
![]() |
#8 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Jeg er HELT for at privat oppskytning blir ulovlig.
![]() |
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Det er jo ikke all privat fyrverkeri som er forbudt, bare sånne pinneraketter.
![]() |
#10 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Hva med slike håndholdte? Og de rørene man liksom skal feste i bakken, men som likevel blir brukt til å sikte med, eller som de legger på bakken og lar fyke bortover?
![]() |
![]() |
#11 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Bra greit nok.Men hva med oss som bor på plasser\kommuner der kommunene ikke skyter opp fyrverkeri? og spes vi som bor på "landet"?
![]() |
#12 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)
Lurer på om det ikke er best at jeg doper meg selv litt ned også.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Jeg hadde jublet tidligere, og på en måte gjør jeg jo det nå også, men jeg synes samtidig det er litt trist fordi de offentlige oppskytningene jo kommer til å foregå inne i sentrum, sannsynligvis, og det er ikke alltid like praktisk å dra med seg unger inn til sentrum midt på nettene. Så det blir nok litt stusselig fremover. Ikke fordi raketter betyr alt på nyttårsaften, men jeg synes nå det er en STOR del av kosen og ventetiden, nedtellingen, og fireåringen min elsker det og gleder seg hvert år.
![]() |
#15 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Min mann reiste offshore i dag, og fikk først med seg i går at det er siste året med fyrverkeri i år... hehe gjett om han angra på at han takket ja til nyttårsvakta da.. Jaja, små barn store gleder...
![]() |
#16 |
...
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Synes det er bra at det blir forbudt. Har ventet på det lenge. Vi kjøper ikke raketter og har ikke gjort det på veldig mange år.
Gå sammen med et par naboer eller venner og kjøpe et skikkelig batteri. Mye tryggere og ikke minst finere enn pinneraketter man skyter opp en og en.
![]() |
#17 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Jeg er veldig glad for dette forbudet.
![]() |
#18 |
One of These Days
|
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Jeg er glad for forbudet. Er redd raketter, eller redd for skader på de som skyter dem opp. Har aldri kjøpt en eneste nyttårsrakett og husker at jeg var livredd da pappa skulle skyte opp noen raketter et år. Det er det eneste året jeg kan huske vi hadde raketter. Synes også at det er helt høl i hue å tenne på penger på den måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Dette forbudet har jeg ventet på i over 15 år, og enda syns jeg de burde gått mye lenger. Å tillate, for ikke si oppfordre, fulle folk til å leke med sprengstoff er statsstøttet idioti!
Dere får spleise på at noen i bygda tar et kurs og skaffer seg en løyve til å sende opp fyrverkeri eller feire nyttår i byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)Jeg er LIVREDD raketter, så jeg går aldri ut. Opplevde noe traumatisk i barndommen og det sitter i den da i dag... Så jeg tør så vidt se i vinduet... Gleder meg over dette forbudet!
![]() |
|
|