Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-07, 14:53   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Link

Og det synes jeg er bra!

Derimot er jeg litt skremt av at det blir offentliggjort nå. Hvor mange kommer ikke til å bruke det som et argument mot å ta fullstendig av i år?

Er redd nyttårsaften i år blir året med flest skader og branner.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 15:01   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Er redd nyttårsaften i år blir året med flest skader og branner.

Huff da!

Jeg håper at du ikke får rett.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 15:05   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Det er jo lenge siden det ble offentliggjort, da. Kan godt ha vært så tidlig som i januar at jeg hørte det første gangen. Men det er vel naturlig at det er nå det kommer mest opp i media. Og jeg ser absolutt poenget ditt. :jepp:

Ellers jubler jeg over forbudet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 15:06   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Tror desverre at du har rett der Nabojenta.. med tanke på branner etc, og at mange kommer til å ta helt av med fyrverkeri i år desverre.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 15:07   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Jeg er veldig fornøyd med forbudet, men har hørt av flere at i år skal de kjøpe ekstra mye, siden de ikke får lov neste år. Så jeg er redd det kommer til å ta litt av i år, ja.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 15:14   #6
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Skremmende!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 15:15   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Jeg blir hjemme hele kvelden og passer på neddopede dyr og hus.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 15:18   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Jeg er HELT for at privat oppskytning blir ulovlig.

Siden dette blir siste nyttårsaften hvor privat oppskytning fremdeles er lov, er jeg glad jeg bor langt ute på ødelandet.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 15:45   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.503
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Det er jo ikke all privat fyrverkeri som er forbudt, bare sånne pinneraketter.

Sitat:

Ikke alt fyrverkeri blir forbudt. Fyrverkeri som står fast på bakken, kan man fortsatt bruke. Det gjelder såkalte effektbatterier, opplyser avdelingsleder Siri Hagehaugen i Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap til NTB.
Forbudet mot privat rakettoppskyting kan sette fortgang i mange kommuners bestrebelser på å få i stand offentlig fyrverkeri i samband med nyttårsfeiringen for å gjøre rakettoppskytingen tryggere, mener Hagehaugen

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 16:08   #10
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Hva med slike håndholdte? Og de rørene man liksom skal feste i bakken, men som likevel blir brukt til å sikte med, eller som de legger på bakken og lar fyke bortover?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 16:33   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Link

Og det synes jeg er bra!

Bra greit nok.Men hva med oss som bor på plasser\kommuner der kommunene ikke skyter opp fyrverkeri? og spes vi som bor på "landet"?


Det er jo lenge siden denne loven kom. Hørte nå om det i sommer at det var siste år med privat raketter.



*leste lengre ned at sånne batterier enda var lov Er bare det vi bruker å skyte opp. For som oftest så snør det eller så er det tåke på nyttårsaften så ser ikke himmelen og rakettene hehe*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 18:53   #12
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg blir hjemme hele kvelden og passer på neddopede dyr og hus.

Lurer på om det ikke er best at jeg doper meg selv litt ned også.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 18:59   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Jeg hadde jublet tidligere, og på en måte gjør jeg jo det nå også, men jeg synes samtidig det er litt trist fordi de offentlige oppskytningene jo kommer til å foregå inne i sentrum, sannsynligvis, og det er ikke alltid like praktisk å dra med seg unger inn til sentrum midt på nettene. Så det blir nok litt stusselig fremover. Ikke fordi raketter betyr alt på nyttårsaften, men jeg synes nå det er en STOR del av kosen og ventetiden, nedtellingen, og fireåringen min elsker det og gleder seg hvert år.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 18:59   #14
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Jeg er glad vi er i Paris da!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 19:23   #15
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Min mann reiste offshore i dag, og fikk først med seg i går at det er siste året med fyrverkeri i år... hehe gjett om han angra på at han takket ja til nyttårsvakta da.. Jaja, små barn store gleder...

Jeg selv syns det er helt ok uten fyrverkeri, litt fredeligere og MYE tryggere.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 21:46   #16
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Synes det er bra at det blir forbudt. Har ventet på det lenge. Vi kjøper ikke raketter og har ikke gjort det på veldig mange år.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg hadde jublet tidligere, og på en måte gjør jeg jo det nå også, men jeg synes samtidig det er litt trist fordi de offentlige oppskytningene jo kommer til å foregå inne i sentrum, sannsynligvis, og det er ikke alltid like praktisk å dra med seg unger inn til sentrum midt på nettene. Så det blir nok litt stusselig fremover. Ikke fordi raketter betyr alt på nyttårsaften, men jeg synes nå det er en STOR del av kosen og ventetiden, nedtellingen, og fireåringen min elsker det og gleder seg hvert år.

Gå sammen med et par naboer eller venner og kjøpe et skikkelig batteri. Mye tryggere og ikke minst finere enn pinneraketter man skyter opp en og en.

Sånn på si, min fireåring har ennå ikke sett en rakett. Hun har sovet søtt hver nyttårsaften siden hun ble født.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 22:00   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Jeg er veldig glad for dette forbudet.
Vi har ikke kjøpt raketter noengang.
Vi hadde stjerneskudd når jeg var liten, men ellers ingenting.
Og nå har vi ikke hatt det heller på veldig mange år.

Gir heller den pengesummen vi evnt. kunne brukt på raketter til leger uten grenser el. (tenk om alle hadde gjort det!)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 22:04   #18
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.935
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Jeg er glad for forbudet. Er redd raketter, eller redd for skader på de som skyter dem opp. Har aldri kjøpt en eneste nyttårsrakett og husker at jeg var livredd da pappa skulle skyte opp noen raketter et år. Det er det eneste året jeg kan huske vi hadde raketter. Synes også at det er helt høl i hue å tenne på penger på den måten.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 22:07   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Dette forbudet har jeg ventet på i over 15 år, og enda syns jeg de burde gått mye lenger. Å tillate, for ikke si oppfordre, fulle folk til å leke med sprengstoff er statsstøttet idioti!

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Bra greit nok.Men hva med oss som bor på plasser\kommuner der kommunene ikke skyter opp fyrverkeri? og spes vi som bor på "landet"?

Dere får spleise på at noen i bygda tar et kurs og skaffer seg en løyve til å sende opp fyrverkeri eller feire nyttår i byen.

Å bruke folks "behov" for underholdning til å tillate noe som er farlig, unødvendig og kostbart for samfunnet, er like saklig som å argumentere med frie fartsgrenser fordi det er så kjedelig å ikke få kjøre så fort man vil.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 22:08   #20
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Slutt på privat fyrverkeri (agderposten)

Jeg er LIVREDD raketter, så jeg går aldri ut. Opplevde noe traumatisk i barndommen og det sitter i den da i dag... Så jeg tør så vidt se i vinduet... Gleder meg over dette forbudet!

Dessuten gremmes jeg over alle de bortkastede (eller oppskutte) pengene! Kunne vært brukt til SÅ mange andre fornuftige formål, både privat og nasjonalt/internasjonalt.

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no