|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Billøsning. Trenger innspillNå er det fjerde barnet vårt på vei, og vi må ta et bilvalg.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillHvor ofte trenger dere bil til hele familien? Det må vel være det viktigste spørsmålet her. Hvis dere skal leie bil, hvor ofte kan dere gjøre det før dere når smertegrensa økonomisk? Må dere i tilfelle forsake besøk hos tante Klara eller hytteturer? |
![]() |
![]() |
#3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillDe få jeg kjenner som har 4 barn kjører caravelle. Det er jo en stor bil hvor man kan få forskjellige varianter på setene.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillVi har tenkt på Caravelle. Men jeg tror jeg vil føle meg litt miljøfæl når jeg sitter i den svære bilen på vei til jobb. Det er derfor vi vurderer eventuelt to små biler.
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillJeg ville nok kjøpt en mindre bil enn Caravelle. Det fins jo sjusetere i mer normal stasjonsvogn-størrelse. Hvis dere ikke absolutt trenger to biler, ville jeg heller hatt en med plass til alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspill
For 25 år siden så gjorde de nok det, ja. Japanske biler står i dag ikke noe tilbake for andre biler når det gjelder rust. Og driftsikkerhetsmessig er de i en klasse for seg. |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillSkal du ha med deg vogn og litt baggasje bør du gå for kassebil av typen HiAce eller Caravelle. Mannen min har jobbet med flere bilmerker (ikke Toyota) men anbefaler Toyota framfor de fleste andre. Caravelle vil han ikke ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
superbruker
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillVi har kjøpt ny bil. Har ikke fått den enda men den kan være et alternativ. Det er Peugot Tepee. Den er ikke fullt så stor som Caravelle men større enn en vanlig 7-seter. Selv med alle 8 setene får man fint plass til vogn i bagasjen. Her er står det litt om den http://www.peugeot.no/general/Brochu...8e9a7c6bd54786
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillEn Ford S-max kan kanskje være en idé? Der kan du slå opp setene bak uavhengig av hverandre, sånn at det blir plass til både seks seter og vogn.
![]() |
#12 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillVi har en Opel Zafira, fire barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
Ja, det var Ford S-Max jeg akkurat skulle til å foreslå. Noen venner av oss har bestilt denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillToyota Previa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillTakk for mange gode innspill! Jeg har vært opptatt av vognplass og bagasjeplass, men det er klart man kan ha takboks; eventuelt tilhenger
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillRosin.. Mannen min er som sagt veldig glad i Voyager pga. komfort, plassutnyttelse osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillVi har en Toyota Avensis Verso, som er bittelitt mindre enn Previaen og gir litt mindre varebilfølelse. Den har 7 seter og er veldig romslig. Vi er kjempegodt fornøyd, og jeg vil varmt anbefale en Toyota. Ulempen med Avensis Verso er at den så vidt jeg vet ikke har vært solgt ny i Norge, men det er en del importerte biler i salg. Vår kommer fra Tyskland. Den var for øvrig temmelig dyr, synes jeg - 270 000 for en 2004-modell (kjøpt i sommer).
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Billøsning. Trenger innspillJeg ville heller ha tatt en Previa framfor en Avensis Verso. Vi vurderte begge da vi skulle ha ny bil i vår. Det hører med til historien at vi valgte en Citroën Grand Picasso til slutt. Herlig bil med masse plass. |
![]() |
![]() |
#19 |
intro
|
![]() |
![]() |
|
|