Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Dritbra språk på TV2!

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 23:28   #1
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dritbra språk på TV2!

I dag har jeg sett på TV 2 sitt nye talentprogram, Norske Talenter. Det jeg finner å spikke på der (i tillegg til en del håpløse talenter) er den utstrakte bruken av ordet "drit" i ulike kombinasjoner. Mest i forbindelse med ulike varianter av "bra". Dette er noe som jeg ofte kommenterer når folk bruker det i talespråket sitt, men jeg får jo ikke akkurat formidlet min mening til Thomas Gjertsen!

Andre programledere som utmerker seg med spikkemat er hun som var i Idol: "Masse lykke til!" Sikkert mange som bruker det uttrykket, men jeg klarer ikke å la være å kicke på det hver gang jeg hører det!

Flere eksempler på gode og mindre gode ordvalg på tv?

Gammel 23-02-08, 18:31   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dritbra språk på TV2!

Jeg har et eksempel fra en reklame, men ikke søren om jeg kommer på den.
Det er en som irriterer med grusomt.

Gammel 23-02-08, 19:33   #3
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Liiiiite syyyykt driiiiitfett, ass!! :jan fredrik karlsen:

Digresjonsspikk: Jeg irriterer meg over One Call-reklamen med Sven Nordin. "Vi i One Call ---- osv.". Javisst, han er nok fast ansatt i det firmaet. Han burde heller snakke på vegne av firmaet, ikke som om han har vært en trofast medarbeider de siste ti årene.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 20:51   #4
Dali
Glad

Dali sin avatar

Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Liiiiite syyyykt driiiiitfett, ass!!
Digresjonsspikk: Jeg irriterer meg over One Call-reklamen med Sven Nordin. "Vi i One Call ---- osv.". Javisst, han er nok fast ansatt i det firmaet. Han burde heller snakke på vegne av firmaet, ikke som om han har vært en trofast medarbeider de siste ti årene.

Det der har jeg merka meg også - har slått meg til ro med at han nok har fått ny, fast jobb

Gammel 23-02-08, 21:10   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sier drittbra ,drittkult

:ærlig:

Men hva heter det da istede for :

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Andre programledere som utmerker seg med spikkemat er hun som var i Idol: "Masse lykke til!" Sikkert mange som bruker det uttrykket, men jeg klarer ikke å la være å kicke på det hver gang jeg hører det!

Hva er galt med det?

:lærevillig:

Gammel 23-02-08, 21:16   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også merket meg dette.

Noe jeg også reagerer på av og til er bruken av døds+ annet ord.
Dødskult, dødsfett, dødsbra osv.

"Dødsbra minnekonsert" leste jeg en gang .

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:22   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får fnatt (beklager Fnatten ) av det voldsomme og idiotiske sportsspråket på TV2 jeg. "Liverpool banket Newcastle!". "Hatkampen mellom LSK og VIF er i gang!" "Og han banker (evt. dunker) ballen i mål."

Gammel 23-02-08, 21:29   #8
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Men hva heter det da istede for :

Hva er galt med det?

:lærevillig:

Nei, det er vel ingenting galt med det i og for seg! Det er vel heller det at jeg fikk litt nok av ordkombinasjonen da det ble brukt før hver eneste sang i en hel Idolsesong. Personlig mening, og jeg er fullt klar over at ikke alle er like lett å irritere som meg

Gammel 23-02-08, 22:14   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Å ta sånne jobbar må jo vere eit sikkert teikn på at karrieren er på hell. Knut Bjørnsen kom seg liksom aldri på beina igjen etter panne-jobben sin

Gammel 23-02-08, 22:41   #10
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Å ta sånne jobbar må jo vere eit sikkert teikn på at karrieren er på hell. Knut Bjørnsen kom seg liksom aldri på beina igjen etter panne-jobben sin

Apropos panne... Heter det panne eller kasserolle? Jeg sier panne, og får høre at det er helt feil...

Gammel 23-02-08, 22:44   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Apropos panne... Heter det panne eller kasserolle? Jeg sier panne, og får høre at det er helt feil...

Kasserolle er lyder framand for meg. Same gjelder kjele. Panne og steikepanne

Gammel 23-02-08, 22:46   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Gryter og stekepanner. Eller "steigepanna" på dialekt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.