Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Dritbra språk på TV2!

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 23:28   #1
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dritbra språk på TV2!

I dag har jeg sett på TV 2 sitt nye talentprogram, Norske Talenter. Det jeg finner å spikke på der (i tillegg til en del håpløse talenter) er den utstrakte bruken av ordet "drit" i ulike kombinasjoner. Mest i forbindelse med ulike varianter av "bra". Dette er noe som jeg ofte kommenterer når folk bruker det i talespråket sitt, men jeg får jo ikke akkurat formidlet min mening til Thomas Gjertsen!

Andre programledere som utmerker seg med spikkemat er hun som var i Idol: "Masse lykke til!" Sikkert mange som bruker det uttrykket, men jeg klarer ikke å la være å kicke på det hver gang jeg hører det!

Flere eksempler på gode og mindre gode ordvalg på tv?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.