|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nøstebarn eller Alpaca?Hva er best å strikke babyteppe i? Er det lanolin i Alpaca, det er vel det i Nøstebarn sitt garn? Hvordan vasker man slike strikketepper? Med Milo eller lanolinshampoo?
![]() |
#2 |
er her
|
![]() Sv: Nøstebarn eller Alpaca?Dersom det er lanolin i det,
![]() |
#3 |
er her
|
![]() Sv: Nøstebarn eller Alpaca?Hentet fra nøstebarn sine sider
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Nøstebarn eller Alpaca?Jeg synes iallefall at Nøstebarn sitt ull/silke garn er helt fantastisk deilig til babytepper, men jeg har ikke erfaring med Alpacagarn, så hva som er best kan jeg jo ikke uttale meg om.
![]() |
#5 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nøstebarn eller Alpaca?
Signerer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Nøstebarn eller Alpaca?Jeg har pulsvarmere , sjal og pannebånd i Alpaca og ville aldri brukt det til babyteppe. Alpacaen slipper bittesmå hår hele tida og er garanter irriterende for små babyer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Nøstebarn eller Alpaca?Har strikket flere babytepper i ull garn fra nøstebarn og de som har fått de er veldig fornøyde da de er så enkle å holde rene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
...
Garnet jeg strikker av slipper ikke småhår i det hele tatt. Utrolig deilig å strikke med faktisk. Mykere enn dette trenger jeg ikke til babyen. Må nok prøve å strikke et teppe med nøstebarn sitt garn også, men etter å ha lest litt om Alpaca så holder jeg nok en knapp på at dette er bedre. Ihvertfall til jeg har fått prøvd nøstebarngarnet.
Er det forresten noen som har oppskrifter på fine babytepper?
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Nøstebarn eller Alpaca?Mine ting er strikket i Alpaca fra Garnstudio og kåpen min så ut som en sau med lysblå hår etter noen få timers bruk. Jeg hadde aldri latt en baby ligge på et slikt teppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig.
![]() |
#11 |
--
|
![]() Sv: Nøstebarn eller Alpaca?Jeg ble ferdig for noen uker siden med Nøstebarn sitt teppe i ull/silke. Synes dette ble utrolig mykt og fint, men vet jo ikke helt hvor lettvint det blir å vaske...Men det skal jo ikke vaskes så ofte, så vi får se hvordan det går |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nøstebarn eller Alpaca?Jeg har strikket i både nøstegarn ull/silke, nøstegarn merinoull og flere varianter alpakka-ull, og til babyteppe som babyen faktisk skal ha oppi ansiktet (og ikke oppå dyna) ville jeg absolutt valgt nøstebarnvarianten. Alpakkaull hårer! I forskjellig grad selvsagt, og mindre etter vask, men det blir absolutt småhår av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
...
![]() Sv: Nøstebarn eller Alpaca?Takk for svar.
![]() |
#15 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Entusiastisk
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Knapper, Hedmark
![]() |
Dette er en gammel tråd, men jeg måtte bare postere!
![]() |
|
|