Ikea netthandel
Jeg er så sint nå at jeg har ikke ord! Jeg har en bestilling inne på Ikea som jeg måtte betale over deres netthandel, der det så fint står:
Her kan du betale for ordre du har bestilt hos oss. Da trenger du ikke å tenke på betaling når varene dine er klare for levering. Alt for å gjøre det enklere og sikrere for deg som kunde.
Ja, veldig sikkert Jeg som kunde med fraktbeløp på 3000 kr har ingen andre valg enn å betale over nett.
Jeg måtte overføre beløpet jeg skulle betale fra en av mine andre kontoer som jeg ikke har Visa eller Bank axess til, i og med at de krever det som betalingsmåte. Jeg tastet inn ordrenummer og beløpet på deres sikre netthandel, og den ble avslått. Jeg skulle prøve på nytt på ettermiddagen når jeg kom fra jobb, og ser da at beløpet er gått ut fra min konto og til Ikea AS Billingstad. Jeg sendte en mail om en bekreftelse, for jeg reagerte jo på at betalingen ble avslått og pengene allikevel var gått ut fra meg. Dette var på fredag.
På mandag får jeg sms fra Ikea at jeg må betale beløpet innen kl. 24 samme dag, ellers kanselleres ordren min. Jeg ringer de, og de har ikke mottatt beløpet! I og med at jeg ikke har betalt over nettbank, men netthandel så kan ikke banken min se hvilket kontonummer det er gått inn til, men de kan se at det er Ikea som er mottaker av beløpet.
I går fakset banken min en kontoutskrift til Ikea, men den ble ikke godkjent av Ikea, fordi hvem som helst kan fakse noe sånt. Eller dvs; de godtok faksen først, men ringte i dag og sa at den ikke var godkjent.
Sikker netthandel, my a**!
Jeg er så frustrert og sint nå at jeg ekspoloderer snart! Ikea kan ikke gjøre noe for å finne pengene, og tar ikke ansvar. Jeg har nå kontaktet bbs for å få de til å undersøke hvilket kontonr som har mottatt mine penger, men hvor lang tid det går før jeg får en endelig bekreftelse aner jeg ikke. Jeg venter nå på at Ikea skal ringe meg tilbake, og har gitt de klar beskjed om at dette blir tatt videre om de ikke ordner opp NÅ.
|