Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ikea netthandel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 12:59   #1
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Ikea netthandel

Jeg er så sint nå at jeg har ikke ord! Jeg har en bestilling inne på Ikea som jeg måtte betale over deres netthandel, der det så fint står:

Her kan du betale for ordre du har bestilt hos oss. Da trenger du ikke å tenke på betaling når varene dine er klare for levering. Alt for å gjøre det enklere og sikrere for deg som kunde.

Ja, veldig sikkert Jeg som kunde med fraktbeløp på 3000 kr har ingen andre valg enn å betale over nett.

Jeg måtte overføre beløpet jeg skulle betale fra en av mine andre kontoer som jeg ikke har Visa eller Bank axess til, i og med at de krever det som betalingsmåte. Jeg tastet inn ordrenummer og beløpet på deres sikre netthandel, og den ble avslått. Jeg skulle prøve på nytt på ettermiddagen når jeg kom fra jobb, og ser da at beløpet er gått ut fra min konto og til Ikea AS Billingstad. Jeg sendte en mail om en bekreftelse, for jeg reagerte jo på at betalingen ble avslått og pengene allikevel var gått ut fra meg. Dette var på fredag.

På mandag får jeg sms fra Ikea at jeg må betale beløpet innen kl. 24 samme dag, ellers kanselleres ordren min. Jeg ringer de, og de har ikke mottatt beløpet! I og med at jeg ikke har betalt over nettbank, men netthandel så kan ikke banken min se hvilket kontonummer det er gått inn til, men de kan se at det er Ikea som er mottaker av beløpet.

I går fakset banken min en kontoutskrift til Ikea, men den ble ikke godkjent av Ikea, fordi hvem som helst kan fakse noe sånt. Eller dvs; de godtok faksen først, men ringte i dag og sa at den ikke var godkjent.

Sikker netthandel, my a**!
Jeg er så frustrert og sint nå at jeg ekspoloderer snart! Ikea kan ikke gjøre noe for å finne pengene, og tar ikke ansvar. Jeg har nå kontaktet bbs for å få de til å undersøke hvilket kontonr som har mottatt mine penger, men hvor lang tid det går før jeg får en endelig bekreftelse aner jeg ikke. Jeg venter nå på at Ikea skal ringe meg tilbake, og har gitt de klar beskjed om at dette blir tatt videre om de ikke ordner opp NÅ.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 13:41   #2
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea netthandel

Ojoj.. Så utrolig kjipt! Skjønner godt du er sint!!

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 15:12   #3
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Helt elendig kundebehandling.

Håper de ordner kjapt opp i dette.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 17:03   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ikea netthandel

Så festlig da!
Høres ikke ut som om det er noe smart å netthandle på IKEA.

  Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 17:06   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea netthandel

Hø? Om banken kan se at det er Ikea som er mottaker av beløpet burde jo den saken være grei? For noen idioter? Håper alt ordner seg, hold oss oppdatert. :nysgjerrig:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 17:18   #6
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Ikea ringte meg for noen timer siden, en svensk kundebehandler snakket jeg med. Jeg var ganske irritert, og lei av å bruke masse tid på telefonsamtaler med dem. Han stammet noe veldig og sa de hadde så mange innbetalinger daglig at det var utrolig vanskelig å finne beløpet. Han lurte på hvorfor jeg ikke hadde betalt via deres netthandel på det Ikeavarehuset jeg hadde fått instruks om. Da hadde de hatt betalingen min inne.

Hallo?! Det er jo akkurat det jeg har gjort!

Han ble svært paff, og sa de skulle jobbe med saken og ringe meg snarest.

Jeg har ikke hørt noe, og ringte de nå. Han jeg nå snakket med lurte på om de ikke hadde ringt meg. De hadde sagt til han at de skulle ringe meg, men nå var de som hadde med det å gjøre gått fra jobb. Han beklaget (den første som har gjort det), og sa dette var helt for gale.

Festlig å handle med Ikea..

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 17:23   #7
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hø? Om banken kan se at det er Ikea som er mottaker av beløpet burde jo den saken være grei? For noen idioter? Håper alt ordner seg, hold oss oppdatert. :nysgjerrig:

Banken har satt meg i kontakt med BBS, for å få opplysninger om hvilket kontonr beløpet er gått til. Både jeg og banken kan se at beløpet er gått til Ikea AS Billingstad, dato og klokkeslett, men i og med at denne transaksjonen ikke er via nettbank, men netthandel så kommer ikke kontonr beløpet er gått til opp. Ikea forlanger detaljert kvittering, noe jeg må anskaffe fra BBS, og det kan ta opptil en uke før jeg har den. Banken sendte de en kontoutskrift der det står at beløpet er gått til Ikea, dato og klokkeslett.

Jeg er så sint og fortvilet. Dette er en stor svikt i systemet deres!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 17:24   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea netthandel

Herregud! Ikea burde jo legge seg LANGFLATE, dette burde du få solid kompensasjon for!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 17:27   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Banken har satt meg i kontakt med BBS, for å få opplysninger om hvilket kontonr beløpet er gått til. Både jeg og banken kan se at beløpet er gått til Ikea AS Billingstad, dato og klokkeslett, men i og med at denne transaksjonen ikke er via nettbank, men netthandel så kommer ikke kontonr beløpet er gått til opp. Ikea forlanger detaljert kvittering, noe jeg må anskaffe fra BBS, og det kan ta opptil en uke før jeg har den. Banken sendte de en kontoutskrift der det står at beløpet er gått til Ikea, dato og klokkeslett.

Jeg er så sint og fortvilet. Dette er en stor svikt i systemet deres!

Så lenge banken din kan bekrefte skriftlig at det har gått til Ikea (og banken er ikke hvem som helst, men de tenker vel på at faxer er lett å forfalske), så synes jeg Ikea kan ringe BBS selv å få bekreftet kontonr det har gått til, det kan de gjøre pr. tlf.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 18:20   #10
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea netthandel

Hjælpes, tenk å fraskrive seg ansvaret for grove feil på sin egen nettside på den måten? Håper de snart innser at det er de som må ordne opp.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 18:23   #11
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Banken min har vært i kontakt med BBS, men de kunne ikke gi opplysninger til banken pr tlf, derfor må jeg selv ha kontakt med de for at det skulle gå raskere. Jeg har fått en bekrefelse fra BBS på at de har mottatt saken min. Jeg håper de raskt kan gi meg kontonr som beløpet er gått inn på. Hadde jeg betalt med nettbanken, så hadde det vært så mye enklere, men den betalingsmåten var ikke ett alternativ.

Ikea har så langt ikke lagt seg langflat. Det er kun den siste kundebehandleren uten makt til å gjøre noe som sa at de ikke prøvde å lure meg og at dette var for galt. De andre er svært uvillige. De kan jo ikke gå gjennom kontoene, så mange innbetalinger som de får daglig osv, og at jeg må ordne opp i det.

Jeg vet jo at BBS kan bekrefte dette, men jeg synes det er helt horribelt at Ikeas betalingssystem er så usikkert, og dessuten så er vi på flyttefot. Jo lengere dette drar ut i tid, jo lengere tid tar det før vi kommer på plass.

Jeg er sjokkert, og vet at jeg aldri kommer til å handle derfra via nett.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 18:26   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea netthandel

Jeg håper du tar deg tid til å skrive en saftig klage og sende til høyeste hold. Dette er virkelig ikke holdbart!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 18:27   #13
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så lenge banken din kan bekrefte skriftlig at det har gått til Ikea (og banken er ikke hvem som helst, men de tenker vel på at faxer er lett å forfalske)

Det var Ikea som ringte meg og ba meg få banken til å fakse over kontoutskriften for den transaksjonen. I går kveld ringte de fra Ikea, og sa faksen var kommet og alt var ok. De skulle ringe tilbake i dag for å avtale leveringsdato. I dag ringte de og sa de ikke godtok faksen, for hvem som helst kan fakse noe sånt.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 18:28   #14
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea netthandel

Tipse VG eller Dagbladet? Da skal du se det blir fart i sakene!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 18:30   #15
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg håper du tar deg tid til å skrive en saftig klage og sende til høyeste hold. Dette er virkelig ikke holdbart!

Ja, det kommer jeg til å gjøre! Jeg har sendt mail til info/pr avdelingen deres. Jeg sa også til de kundebehandlerne jeg snakket med at jeg kom til å ta saken videre, og om de ikke klarer å gjøre jobben sin vil jeg vite hvem deres overordnede er. De har nå sagt at de skal ringe meg før 10 i morgen, men de har sagt flere ganger at de skal ringe, uten at de har gjort det.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 19:34   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea netthandel

Bevare meg vel!! Ikke god reklame dette nei!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 20:41   #17
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Kontakt Forbrukerrådet.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 20:46   #18
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Kontakt Forbrukerrådet.

Ja, jeg kommer til å gjøre det om de ikke klarer gjøre noe i morgen. Jeg forventer også en kompensasjon for dette.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 21:00   #19
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Kontakt Forbrukerrådet.

Hvorfor ikke politiet? De har tatt pengene dine og påstår at de ikke har gjort det. Jeg hadde blitt fullstendig rasende.

Skriv referat med navn og klokkeslett på alle du snakker med, slik at du har dokumentasjon.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 21:27   #20
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvorfor ikke politiet? De har tatt pengene dine og påstår at de ikke har gjort det. Jeg hadde blitt fullstendig rasende.

Skriv referat med navn og klokkeslett på alle du snakker med, slik at du har dokumentasjon.

Ja, de har det. Jeg er så rasende at jeg ikke har ord! Ikke kan jeg bare dra en annen plass å handle heller, for de har jo pengene mine.

De jeg snakket med før i dag vet jeg ikke navnet på, men jeg har navnet på de jeg har snakket med i dag.
Hvordan finner jeg mailadr til noen av de som sitter litt høyere i konsernet? Uansett om jeg får varene mine kvikt, så vil jeg vite hvordan dette kan skje!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no