Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

"Dette går så bra så-kommentarer" ønskes

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-08, 22:43   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

"Dette går så bra så-kommentarer" ønskes

Hva har jeg begitt meg ut på?

I morgen skulle mannen egentlig ha en frilørdag, for første gang på over en måned. Han har jobbet ekstra siden den andre kokken slutta, men han idioten som skulle kommet på tirsdag dukket aldri opp. Min mann har altså vært alene en hel måned, og nå må han altså jobbe denne helgen også.

Siden mannen liksom hadde fri, så inviterte vi svigerinnen min på helgebesøk. Hun bestemte seg for å ta med seg den andre svigerinnen min også, og det er jo bare koselig. Så sier den andre svigerinnen at hun tar med seg sønnen sin på to år, slik at samboeren får gjort litt i hagen og sånn. Joda, sier jeg. Helt i orden. I dag sier den første svigerinnen at hun tar med seg nevøen vår (søsterens barn) på to og et halvt. I tillegg har vi jo Leo og Malin, samt at vi får et vennepar også på pizzabesøk i morgen. Mannen skulle jo ha fri for å hjelpe meg med pizzalaging, rydding, se etter ungene osv., men nå må altså han på jobb.

Jeg må da vaske huset mens jeg ser etter to stk. barn, re opp senger til fire overnattingsgjester, og på ettermiddagen skal jeg lage pizza til seks voksne og tre barn, hvorav en hater sopp, en spiser kun kylling, en er allergisk mot melk, og en har cøliaki. Og midt oppi pizzalaging og spising, så skal altså Leos nyinnførte rutine følges. Håper inderlig at toåringen oppfører seg noenlunde, slik at svigerinnene mine kan hjelpe meg litt med maten.

Hilfe!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:45   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dette går så bra så-kommentarer" ønskes

Jeg er elendig på slike ting alene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:45   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Det går helt fint, skal du se! Overnattingsgjestene kan re opp sine egne senger og hjelpe til med pizza. Og huset trenger slett ikke være reint.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:47   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Det går sikkert helt stråelende.

Men , personlig kjenner jeg ltt sånn stresskløe ..

Gammel 06-06-08, 22:47   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg er elendig på slike ting alene.

Ja, det var nøyaktig det jeg ville høre.

De vil nok trø til et tak selv, de er ikke vanskelige der. Snille og gode begge to. Men det kan ble heftig med to stk toåringer, en femåring (pluss en seksåring og åtteåring i nabohuset som støtt og stadig er innom), og en baby. :svett:

Gammel 06-06-08, 22:47   #6
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hva med å legge frem sengetøy men la dem re opp selv, la rydding og vasking reduseres til å hive alt rot i store sekker og gjemme vekk + rase over med tørrmopp. Og så la pizzakvelden bli ferdiglagde bunner (pitabrød) og skåler med fyll som alle velger fra selv og dermed kreerer sin egen til egen pizza?

:løsningsorientert og litt matt:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:48   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde personlig fått mannen til å avbestille slekten sin.

Siden du er et bedre menneske enn meg så går det så bra, såh.

Gammel 06-06-08, 22:49   #8
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Dropp pizzaen og server taco med valgfritt kylling eller kjøttdeig, så har du iallefall løst problemet med de allergiske og kresne.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:49   #9
Left
Passiv

Standard

Riv av det gamle sengetøyet, og legg frem nytt - legg på selv.
Gjør klart det du skal ha på pizzaen i god tid før de kommer, så er det bare å klaske på når de er kommet. Hvis de er så kresne, så kunne dere kanskje laget porsjonspizza, så fikk alle det de ville ha på ?
Det kommer til å gå helt strålende!

Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:50   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Hva med å legge frem sengetøy men la dem re opp selv, la rydding og vasking reduseres til å hive alt rot i store sekker og gjemme vekk + rase over med tørrmopp. Og så la pizzakvelden bli ferdiglagde bunner (pitabrød) og skåler med fyll som alle velger fra selv og dermed kreerer sin egen til egen pizza?

:løsningsorientert og litt matt:

Jamen det er liksom min "berømte" fredagspizza de vil ha, og da nytter det ikke med noen pitapizza. Ryddingen blir nok å stue det meste inn på boden og låse døra der, ja. Men i stedet for tørrmopp blir det støvsuger og jif engangsvåtmopp. :gjør det enkelt:

Gammel 06-06-08, 22:51   #11
Honey
Aktiv

Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Balanse er klok.

Honey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:51   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Din berømte fredagspizza kan du servere når ungene dine er litt større, og slekta har vett på å la de kresne og allergiske bli hjemme.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 22:53   #13
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jamen det er liksom min "berømte" fredagspizza de vil ha, og da nytter det ikke med noen pitapizza. Ryddingen blir nok å stue det meste inn på boden og låse døra der, ja. Men i stedet for tørrmopp blir det støvsuger og jif engangsvåtmopp. :gjør det enkelt:

Du klarer det helt sikkert helt fint

(men jeg hadde likevel gitt beskjed om at fredagspizzaen utgikk denne gangen og eventuelt tilbudt meg å komme på besøk til dem snart og lage den der)

Gammel 06-06-08, 22:55   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg klarer meg nok altså. Ble bare litt svett med tanke på alle ungene. Unger er kos, men det kan bli for mange av dem på en gang i vår familie. På julaften blir vi syv barn under syv år. En seksåring, en femåring, en treåring, to toåriner, og to babyer. :gruer seg:

Jeg liker jo egentlig å ordne og styre for besøk, og la gjester være gjester. Men når mannen må jobbe, så får gjestene bidra litt.

Gammel 06-06-08, 23:01   #15
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Pitapizza til barna og berømt fredagspizza når barna har lagt seg?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 23:03   #16
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Pitapizza til barna og berømt fredagspizza når barna har lagt seg?

Gammel 06-06-08, 23:31   #17
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde ryddet det verste, dratt over gulvene med støvsugeren, tatt en sveip med vaskefilla der det var som verst, redd opp sengene til gjesten, alt dette mens barna såklart ble behørlig plassert foran tv'n *erfaren*

Når gjestene har ankommet, hadde de blitt tildelt hvert sitt barn ekstra, mens jeg ordnet mat. Et stort bord dekket med plastduk, masse ark og malesaker hadde holdt ungene i aktivitet ganske så lenge, eller hva med å stue alle sammen inn på et rom og lage diskotek til dem (babyene kan jo sitte i hver sin vippestol og digge rytmen, eller hur?).

For øvrig synes jeg mannen kan bestille inn mat til dere, så du kan nyte å ha besøk, og slippe å varte opp alle sammen.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 23:34   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Dette går så bra så - og du skal helt klart hente inn assistanse fra gjestene dine, noe annet ville vært uhørt fra deres side!

Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 23:38   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du lage pizza, også til cøliakeren, så er et lite stalltips å lage all pizzaen glutenfri. Da slipper du styret med å lage to forskjellige deiger, inkl å holde dem fra hverandre tilstrekkelig til at den glutenfrie deigen ikke får hvetemel på seg. Så kan du ta av litt til å lage en liten melkefri pizza også (så lenge deigen også er melkefri). Glutenfri pizzadeig funker helt glimrende, særlig hvis du har fiberhusk, og Toro lys glutenfri melblanding.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 23:59   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette går veldig fint dersom du slutter på flekken med å være den perfekte vertinne.

Gjestene kan re sengene sine selv, - du viser dem skapet.
Gjestene kan hjelpe til å lage maten. Det blir som å være på hyttetur sammen. Alle hjelper til.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.