![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Heftelser?Når en bil står med heftelse, hva betyr det sånn egentlig?
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heftelser?Det kan du ikke anta. Hvis den gamle eieren stikker betalingen i egen lomme og "glemmer" lånet, er det den nye eieren som får trøbbel med banken.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Heftelser?Til nå har jeg styrt unna biler med heftelse når jeg har sett på, men noen av dem hadde vært veldig aktuelle om det ikke var for heftelsen liksom ...
![]() |
#5 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Heftelser?Det betyr at det er tatt pant i bilen. Det kan være billån, eller andre forhold.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Heftelser?Dette må du sjekke ut nøye altså. Da vi skulle kjøpe vår forrige bil av en seriøs bilforhandler (Toyota) oppdaget vi at den sto med masse i heftelse. Først når de dokumenterte at lånet var betalt og heftelsen fjernet ordnet det seg. Samme dag som overtakelsen skulle skje.
![]() |
#8 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Heftelser?Er det heftelser på en bil, så kan det bety at heftelsen bare er billånet vedkommende har på bilen. Stort sett så går betaling via banken, og rett i lånet ved salg, så da er det ingen fare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
heimføing
|
![]() Sv: Heftelser?Det er ikke skummelt å kjøpe en bil med heftelser, bare man gjør det riktig. Dvs betaler til den som har pant i bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Heftelser?Vi kjøpte nettopp bil med heftelse, og før vi betalte fikk vi kvittering på at pengene til heftelsen var innbetalt. Dette var av forhandler, så jeg antar det var greit. Har dog ikke sjekket etterpå, det bør vi kanskje gjøre...
![]() |
#12 |
Administrator
|
![]() Sv: Heftelser?De gangene jeg har kjøpt bil så har jeg overlatt heftelsene til banken min. Banken har ordnet med overføring av penger direkte til de riktige kreditorene, samt heving av heftelser. Har ikke vært noe problem for meg, men jeg vet banken min måtte forhandle litt med han ene jeg kjøpte bil av og banken hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Heftelser?
Ja, det tror jeg helt sikkert går bra. De setter pengene direkte på personens lån, og så får han/hun eventuelt resten på sin egen konto. |
![]() |
![]() |