Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Heftelser?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 22:19   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heftelser?

Når en bil står med heftelse, hva betyr det sånn egentlig?

Det gjelder pant i bilen for billån. Og det antar jeg jo at vil bli betalt ut når bilen selges, og da betyr ikke heftelsen noe. Eller?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:30   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heftelser?

Det kan du ikke anta. Hvis den gamle eieren stikker betalingen i egen lomme og "glemmer" lånet, er det den nye eieren som får trøbbel med banken.

Hvordan man ordner sånt hvis man skal kjøpe bil med heftelser aner jeg ikke.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:34   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heftelser?

Jeg hadde aldri turt å kjøpe en bil med heftelser, i frykt for hva allium nevner kan skje.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:39   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heftelser?

Til nå har jeg styrt unna biler med heftelse når jeg har sett på, men noen av dem hadde vært veldig aktuelle om det ikke var for heftelsen liksom ...

Men så ser jeg at noen skylder penger til de samme som jeg skal låne penger av, og da ordner det seg kanskje av seg selv?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:41   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heftelser?

Det betyr at det er tatt pant i bilen. Det kan være billån, eller andre forhold.
Jeg vil aldri kjøpt en bil med heftelser.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:42   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heftelser?

Dette må du sjekke ut nøye altså. Da vi skulle kjøpe vår forrige bil av en seriøs bilforhandler (Toyota) oppdaget vi at den sto med masse i heftelse. Først når de dokumenterte at lånet var betalt og heftelsen fjernet ordnet det seg. Samme dag som overtakelsen skulle skje. Banken vår fulgte prosessen, for de ville selvsagt ikke betale ut billån før heftelsen var fjernet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:43   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heftelser?

Takk for svar.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:50   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Heftelser?

Er det heftelser på en bil, så kan det bety at heftelsen bare er billånet vedkommende har på bilen. Stort sett så går betaling via banken, og rett i lånet ved salg, så da er det ingen fare.

Og dette kan man dobbelsjekke ved å kontakte banken til selger.

Skal vel godt gjøres å finne biler uten denne heftelsen i dag, i hvert fall om vi snakker biler med litt pris på.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:57   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heftelser?

Det er ikke skummelt å kjøpe en bil med heftelser, bare man gjør det riktig. Dvs betaler til den som har pant i bilen.

Jeg lurte fælt på dette da jeg kjøpte bil i vinter, og fant at heftelsen på bilen oversteg summen jeg skulle betale. Det var det opprinnelige lånet den forrige eieren hadde tatt da hun kjøpte bilen.

Jeg fikk en fax fra banken som hadde pantet, hvor de skrev hva som var restgjeld, og at hvis de fikk denne summen innbetalt innen en viss dato, så skulle de slette heftet. For sikkerhets skyld ringte jeg også banken (ikke det nr som sto på faxen, jeg leita opp hovednummeret til banken ) og fikk sjekket at dette var tilfelle.

Så betalte jeg inn beløpet til banken, og resten av kjøpesummen til selgeren (ikke mange kronene hun fikk da, men hun ble jo kvitt det store lånet sitt). Etter noen dager sjekket jeg i Brønnøysundregistrene, og da var heftelsen borte.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:00   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heftelser?

NB: Det er uansett viktig å ha med i kontrakten at bilen selges fri for heftelser!

Du finner kjøpekontrakt på NAF sine hjemmesider.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:02   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Heftelser?

Vi kjøpte nettopp bil med heftelse, og før vi betalte fikk vi kvittering på at pengene til heftelsen var innbetalt. Dette var av forhandler, så jeg antar det var greit. Har dog ikke sjekket etterpå, det bør vi kanskje gjøre...

Forrige gang tror jeg også vi kjøpte bil med heftelse, og da fikk først selger kjøpesum minus heftelsen, så betalte han heftelsen og fikk siste rest av oss. Trur eg.

Men ja, det som kan skje er at du får ansvaret for gjelda, siden den følger bilen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:06   #12
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Heftelser?

De gangene jeg har kjøpt bil så har jeg overlatt heftelsene til banken min. Banken har ordnet med overføring av penger direkte til de riktige kreditorene, samt heving av heftelser. Har ikke vært noe problem for meg, men jeg vet banken min måtte forhandle litt med han ene jeg kjøpte bil av og banken hans.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:08   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Heftelser?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men så ser jeg at noen skylder penger til de samme som jeg skal låne penger av, og da ordner det seg kanskje av seg selv?

Ja, det tror jeg helt sikkert går bra. De setter pengene direkte på personens lån, og så får han/hun eventuelt resten på sin egen konto.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bilkjøp, heftelse


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no