Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Egen redningsvest på liten ferge?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-08, 13:48   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egen redningsvest på liten ferge?

Jeg blir ikke enig med meg selv om det er nødvendig for Glitterbarnet å ha på egen redningsvest på småfergene som går ut til øyene i Oslofjorden. Jeg har sett barn både med og uten, men når jeg gikk i niende kantret nemlig en av dem, og endel venner var ombord. Det var en skremmende opplevelse, og så vidt jeg husker hadde de færreste tid til å ta på seg en av båtens egne redningsvester.
Jeg har en velutviklet katastrofefantasi og kan levende forestille meg hva som ville skjedd hvis jeg ble slått i svime ved en eventuell kantring. Så jeg heller mot å ha på egen redningsvest på barnet, men er det i overkant hysterisk?

Dette er ganske små ferger, mindre enn Nesoddbåten. Jeg finner selvsagt ingen gode bilder, men her er ett:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 13:49   #2
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Egen redningsvest på liten ferge?

Takk, da trenger ikke jeg å spørre om det samme. :Også velutviklet katastrofefantasi:

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 13:50   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Njaaa.. i grenseland hysterisk.

Jeg deler krisemaksimeringsteorien din. Kunne fint tenkt det samme... men innser at det skal litt VEL mye uflaks til. Tror det er mer sannsynlig at dere kræsjer med bussen på vei ned til båten.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 13:50   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt enig med deg, og har hatt denne indre diskusjonen. Spesielt på varme dager er det jo veldig overfylt, så jeg har lite tro på at man klarer å få tak i redningsvest da. Jeg har nøyd meg med å ta ham ut av vognen, holde ham i armene og stå ved ripa.

Gammel 30-06-08, 13:52   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff... dermed fikk jeg noe å gruble på også, i tilfelle vi tar en tur med en slik ferge i løpet av sommeren.

Kanskje greit å ha på en redningsvest i tilfelle rottefelle? Og godgutten skal vel kanskje løpe litt i vannkanten senere på dagen?

:nok en med velutviklet katastrofefantasi:

Gammel 30-06-08, 13:54   #6
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syns ikke dere har spesielt overdreven fantasi, jeg vurderete sterkt å sende med redningsvest da x-mannen skulle ha med eldste på Aker Brygge da eldste var rundt 3.

Jeg var så nervøs at jeg nesten kastet opp.

Gammel 30-06-08, 13:55   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Der satte min krisemaksimering stopper for mulig ferjetur til England neste uke. Jeg har hatt ferjeangst etter Scandinavian Star, og har jobbet nok med saken til å tørre å ta Danmarksferja, men nå satte den jammen inn igjen.

Ellers er det kanskje greit å ha redningsvesten veldig lett tilgjengelig, og stå ved ripa?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 13:56   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Njaaa.. i grenseland hysterisk.

Jeg deler krisemaksimeringsteorien din. Kunne fint tenkt det samme... men innser at det skal litt VEL mye uflaks til. Tror det er mer sannsynlig at dere kræsjer med bussen på vei ned til båten.

Ja, jeg skjønner jo hva du mener. Kanskje jeg ikke hadde tenkt slik hvis jeg ikke husker så veldig godt hvor redd venninnen min var etter å ha vært med på den kantringen.

Sist redigert av Tallulah : 30-06-08 kl 14:03.
Gammel 30-06-08, 14:01   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har noen sånne små ferger her i byen, og jeg har tatt en av de du snakker om. Jeg føler meg mest komfortabel med å ha på småbarn redningsvest på sånne båter, og tar med egen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:15   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker en lignende ferge (enda mindre) hver gang vi skal på hytta, men bruker ikke redningsvest på Posøren. Jeg har tenkt tanken flere ganger, spesielt når han (uten lov!) klatrer på rekkverket langs ripa og løper rundt.

Enn så lenge har vi latt være å bruke den, og kommer ikke til å vurdere det før det blir midt i juli og overfylt på ferga.

Gammel 30-06-08, 14:20   #11
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser ingen grunn til å ikke bruke redningsvest på ham.
Bedre føre var osv.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:22   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Enn så lenge har vi latt være å bruke den, og kommer ikke til å vurdere det før det blir midt i juli og overfylt på ferga.

Disse fergene er så godt som overfylte hele tiden.

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg ser ingen grunn til å ikke bruke redningsvest på ham.
Bedre føre var osv.

Jupp, jeg har egentlig kommet frem til det jeg også. Jeg tror jeg vil slappe mer av hvis han har vest, og dermed ikke overføre noe skrekk til ham. For det vil jeg jo ikke.

Gammel 30-06-08, 15:22   #13
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

På en overfylt ferge hadde jeg brukt vest. Synes ikke det er å skremme, det er jo mer på linje med at man bruker hjelm på sykkel?

Gammel 30-06-08, 15:47   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, jeg skjønner jo hva du mener. Kanskje jeg ikke hadde tenkt slik hvis jeg ikke husker så veldig godt hvor redd venninnen min var etter å ha vært med på den kantringen.

En venn av meg jobbet på legevakten den gangen. Han fikk beskjed om å stikke ned i kjelleren og stifte likposer, "start med 25 du".

Heldigvis ble det ikke bruk for noen av dem, men det kunne tydeligvis gått veldig galt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 16:14   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

En venn av meg jobbet på legevakten den gangen. Han fikk beskjed om å stikke ned i kjelleren og stifte likposer, "start med 25 du".

Heldigvis ble det ikke bruk for noen av dem, men det kunne tydeligvis gått veldig galt.

Da er det avgjort, Glitterbarnet bruker redningsvest.

Gammel 30-06-08, 18:10   #16
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

:glad jeg ikke bodde i Oslo på denne tiden, for da hadde jeg aldri brukt øyene:

Jeg har tenkt på dette flere ganger, men havnet på å ikke bruke vesten, siden jeg aldri har hørt om noen uhell med disse fergene (før nå ). Nå må jeg tydeligvis i tenkeboksen igjen.

Gammel 30-06-08, 18:14   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde brukt redningsvesten. Heller en gang for mye ...

Gammel 30-06-08, 18:34   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg har tenkt på dette flere ganger, men havnet på å ikke bruke vesten, siden jeg aldri har hørt om noen uhell med disse fergene (før nå ). Nå må jeg tydeligvis i tenkeboksen igjen.

det var vel en annen type ferge enn i dag. men var det ikke en kollisjon? jeg drar en del ut på øyene, men jeg har ikke tenkt så mye på dette, og har ikke sett noen med vest ombord.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 18:41   #19
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jo, de ble rent i senk av en stor båt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 20:10   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg signerer Martis i sin helhet , neste gang vi skal ut på øyene havner vel S med vest virker det som...

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.