|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Egen redningsvest på liten ferge?Jeg blir ikke enig med meg selv om det er nødvendig for Glitterbarnet å ha på egen redningsvest på småfergene som går ut til øyene i Oslofjorden. Jeg har sett barn både med og uten, men når jeg gikk i niende kantret nemlig en av dem, og endel venner var ombord. Det var en skremmende opplevelse, og så vidt jeg husker hadde de færreste tid til å ta på seg en av båtens egne redningsvester.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Egen redningsvest på liten ferge?Njaaa.. i grenseland hysterisk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Egen redningsvest på liten ferge?Jeg er litt enig med deg, og har hatt denne indre diskusjonen. Spesielt på varme dager er det jo veldig overfylt, så jeg har lite tro på at man klarer å få tak i redningsvest da. Jeg har nøyd meg med å ta ham ut av vognen, holde ham i armene og stå ved ripa.
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Egen redningsvest på liten ferge?Huff... dermed fikk jeg noe å gruble på også, i tilfelle vi tar en tur med en slik ferge i løpet av sommeren.
|
|
|
#6 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egen redningsvest på liten ferge?Syns ikke dere har spesielt overdreven fantasi, jeg vurderete sterkt å sende med redningsvest da x-mannen skulle ha med eldste på Aker Brygge da eldste var rundt 3.
|
|
|
#7 |
|
Vaklende
|
Sv: Egen redningsvest på liten ferge?Der satte min krisemaksimering stopper for mulig ferjetur til England neste uke. Jeg har hatt ferjeangst etter Scandinavian Star, og har jobbet nok med saken til å tørre å ta Danmarksferja, men nå satte den jammen inn igjen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Egen redningsvest på liten ferge?
Ja, jeg skjønner jo hva du mener. Kanskje jeg ikke hadde tenkt slik hvis jeg ikke husker så veldig godt hvor redd venninnen min var etter å ha vært med på den kantringen.
Sist redigert av Tallulah : 30-06-08 kl 14:03. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Egen redningsvest på liten ferge?Vi har noen sånne små ferger her i byen, og jeg har tatt en av de du snakker om. Jeg føler meg mest komfortabel med å ha på småbarn redningsvest på sånne båter, og tar med egen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Egen redningsvest på liten ferge?Vi bruker en lignende ferge (enda mindre) hver gang vi skal på hytta, men bruker ikke redningsvest på Posøren. Jeg har tenkt tanken flere ganger, spesielt når han (uten lov!) klatrer på rekkverket langs ripa og løper rundt.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Disse fergene er så godt som overfylte hele tiden.
Jupp, jeg har egentlig kommet frem til det jeg også. Jeg tror jeg vil slappe mer av hvis han har vest, og dermed ikke overføre noe skrekk til ham. For det vil jeg jo ikke.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Egen redningsvest på liten ferge?På en overfylt ferge hadde jeg brukt vest. Synes ikke det er å skremme, det er jo mer på linje med at man bruker hjelm på sykkel?
|
|
|
#14 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En venn av meg jobbet på legevakten den gangen. Han fikk beskjed om å stikke ned i kjelleren og stifte likposer, "start med 25 du".
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#16 |
|
Ute på tur
|
:glad jeg ikke bodde i Oslo på denne tiden, for da hadde jeg aldri brukt øyene:
|
|
|
#18 |
|
Sviiisj!!
|
det var vel en annen type ferge enn i dag. men var det ikke en kollisjon? jeg drar en del ut på øyene, men jeg har ikke tenkt så mye på dette, og har ikke sett noen med vest ombord.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egen redningsvest på liten ferge?Jo, de ble rent i senk av en stor båt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Jeg signerer Martis i sin helhet , neste gang vi skal ut på øyene havner vel S med vest virker det som... |
|
|
|
![]() |
|
|