Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Knurr! Er det lov til å skrive av seg litt frustrasjon her?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-08, 16:03   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Knurr! Er det lov til å skrive av seg litt frustrasjon her?

Vognunderstellet mitt er ødelagt, og butikken som ligger i Nederland skal sende meg et nytt, mot at jeg først sender inn det gamle. Greit nok. Så sender de meg melding om at de har understellet mitt klart, og at jeg bare kan sende inn mitt gamle.

Jeg tar med meg skiten på det såkalte postkontoret, drar til og med ned til byen for å sende det fra et skikkelig postkontor (trodde jeg) så jeg er sikker på at alt går riktig for seg. Jeg betaler porto, og får en pakkelapp jeg skal fylle ut. Jeg får beskjed om å fylle inn verdi, men siden det er en "repair/return"-sak, og jeg ikke aner hva verdien på en halv vogn er, lar jeg være, og postfunksjonæren sier det er OK.

Så går jeg og venter på mitt nye understell, men i stedet for hentelapp, dukker det etter nesten en uke opp en melding om ufortollet sending til utlandet, hvor jeg blir bedt om å oppgi peronsnummer og signatur på at posten kan fortolle for meg, samt et proforma-skjema hvor jeg skal fylle ut alt mellom himmel og jord, inkl pakkens verdi, som tydeligvis var veldig viktig. Da ble jeg en smule eitrende forbanna, og ringte kundeservice, som hjalp meg med å fylle ut skjemaet og forklarte at slik måtte det være. Siden jeg ikke gidder å betale enda mer i porto bare fordi postkontoret var helt udugelige, går jeg innom der i går, og leverer begge arkene, som de skal sende til postens godssenter.

Men, alt var ikke vel ennå. I dag fikk jeg gud bedre meg de samme papirene på nytt, med beskjed om at proforma-faktura med verdi mangler. Denne gangen var det min ferdig utfylte og signerte fortollingsfullmakt (kopi), samt et blank skjema av samme type som jeg jo allerede har fyllt ut. Så jeg ringte kundeservice og fikk snakke med utenlandsavdelingen. Damen i telefonen skjønte min frustrasjon, men det hun ikke kunne forstå, var hvordan i huleste jeg hadde rukket å få brevet med kopi av det brevet jeg sendte i går, i dag, det var jo fysisk umulig! (På dette puntket måtte vi faktisk le litt). Ja, ja, hun skulle sjekke nærmere til i morgen og ringe meg opp da.

Men er det virkelig mulig for en bedrift å være 1) så udugelige og uvitende, og 2) så utrolig vrange og byråkratiske??

Med begge brevene fulgte kopi av pakkelappen, så jeg sendte en mail til butikken i Nederland om at jeg kunne fakse denne over til dem som bevis på at pakken er på vei. Heldigvis er de litt mer service-innstilte enn posten, og har sendt pakken i dag, visstnok!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.