Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Utstyr/påkledning i sportsvogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-08, 01:37   #1
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Utstyr/påkledning i sportsvogn

Nå som Gla'gutten snart er 7 månder skal vi over i sportsvogn (så fort denne har kommet fra Tyskland til Lilleprinsen.no... grrr har ventet i snart en måned) og foreløpig antar jeg det går greit med litt lett yttertøy i vogna. Men det er snart høst og så er det vinter; hva MÅ man ha i vogna da? Er det noen som har utstyr å anbefale til Teutonia Spirit S3?

Jeg har fått (fra en veldig snill svigermor) en nydelig fleecepose fra Australia Fikk også en ReimaTech dress og så har jeg kjøpt en morsom strikke/fleecedress fra NameIt, men begge disse kan bli for små i løpet av vinteren så jeg må kanskje kjøpe noe annet. Noen anbefalinger?

Hvis jeg kjøper en fotpose til vogna, må jeg da ha noe mer hvis jeg har fleeceposen inni? Er vinterpose/vognpose et must nå som han er ute av bagvogna? Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe et lammeskinn og klippe hull til seler samt supplere med et ullteppe inne i fleeceposen hvis det blir riktig kaldt. Holder det? Er det noen materialer man ikke bør blande sammen? Ull og fleece f.eks?

Noen tips til fottøy/sko også? Han kommer jo ikke til å gå så mye i høst, tar nok sine første skritt i vinter så er ute etter noe som først og fremst er deilig å sitte i vogna med.

Jeg bor i Oslo, kommer ikke til å trille tur i poltemperaturer og er ikke en ut-i-marka-person

Tar imot alle tips med et stort TAKK!
Å, glemte å si: gjerne litt rimelige løsninger. Ble litt dyrere vogn enn planlagt.

Sist redigert av Fru Snurp : 05-08-08 kl 02:02.
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 01:42   #2
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Utstyr/påkledning i sportsvogn

Fru Lyng har skinn m huller til seler!!!

Gammel 05-08-08, 01:44   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ticket to Heaven sine poser har kommet bra ut i test. Ikke er de så dyre heller. Hadde det ikke vært for at vi arvet saueskinnspose hadde jeg nok kjøpt den.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 01:50   #4
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Fru Lyng har skinn m huller til seler!!!

Takk! Skal kikke på det
Har sett på de ferdige skinnene i noen butikker og har sett at hullene uansett bare er klippet igjennom og ikke sydd/tråklet rundt. De har også vært ganske smale. Er det noen annen fordel enn at en slipper å klippe selv ved å kjøpe disse ferdige vognskinnene? Pris? Så et som hadde et slags tøystykke bak, men det var også bare klippet rett gjennom. Tråder stakk ut etc.

Har forøvrig ikke sett på det fra Fru Lyng. Er det dyrt?

Gammel 05-08-08, 01:53   #5
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Husker ikke helt, men litt rimeligere enn største skinnet hos Nøstebarn. Og så er det mer "langhåra"! Ellers så er det sikkert det samme å klippe hull i et saueskinn selv, for som du sier så er det ikke sydd noe rundt hullene, nei!

Gammel 05-08-08, 01:53   #6
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Ticket to Heaven sine poser har kommet bra ut i test. Ikke er de så dyre heller. Hadde det ikke vært for at vi arvet saueskinnspose hadde jeg nok kjøpt den.

Vi har også arvet saueskinnspose (en hver) men jeg har ikke lyst til å klippe hull bak i dem til selene!

Skal sjekke den posen. Fint at det ikke er så dyrt. Har nemlig brukt mer enn vi hadde tenkt på selve vogna...

Gammel 05-08-08, 01:56   #7
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Husker ikke helt, men litt rimeligere enn største skinnet hos Nøstebarn. Og så er det mer "langhåra"! Ellers så er det sikkert det samme å klippe hull i et saueskinn selv, for som du sier så er det ikke sydd noe rundt hullene, nei!

Tror det er greiest med et korthåra. Skal prøve å kjøpe et litt rimeligere et, men vil jo ikke ha dårlig skinn heller... Noen som vet hva funksjonen til dette tøystykket bak vognskinnene er? Litt sånn nettingaktig. Er det for at det ikke skal skli?

Gammel 05-08-08, 02:01   #8
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Standard

Har ikke sett skinn med slik "netting" bakpå, jeg. Men anti-skli teorien din høres logisk ut!

Gammel 05-08-08, 02:07   #9
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Har ikke sett skinn med slik "netting" bakpå, jeg. Men anti-skli teorien din høres logisk ut!

Så et slikt skinn på en Reflex-butikk (på ferie). Det var veldig smalt og lite, men passet sikkert fint i de fleste sports/joggevogner. Tror det kan være antiskli eller kanskje for å holde formen på skinnet? Men like dyrt som vanlig korthåra på Barnas Hus/Fru Lyng, så sikkert greit å klippe selv?

Gammel 05-08-08, 02:23   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Utstyr/påkledning i sportsvogn

Nøstebarn har et vognskinn med hull til seler. Det er grått istedet for gult, både penere og mer praktisk. Vi har vært veldig fornøyde med det i vognen.
Sånne lobber er vel lurt istedet for sko i vognen i vinter. Robeez har noen litt høye skinntøfler med for, hvis det er ullfor så kan det jo funke med de, med ullsokker inni, slike; (aner ikke hva de er foret med, dog)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 07:49   #11
Left
Passiv

Standard

Jeg hadde:
Skinn - tok et av de vi hadde, og klippet hull til seler
T2H dunpose - den har hull til seler.

Lille hadde på seg tynt ullundertøy, og strikket ull utenpå, samt god lue og tynne votter. Vi brukte Voksi-lobber på føttene.
Han var aldri kald.

Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 08:17   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Takk! Skal kikke på det
Har sett på de ferdige skinnene i noen butikker og har sett at hullene uansett bare er klippet igjennom og ikke sydd/tråklet rundt. De har også vært ganske smale. Er det noen annen fordel enn at en slipper å klippe selv ved å kjøpe disse ferdige vognskinnene? Pris? Så et som hadde et slags tøystykke bak, men det var også bare klippet rett gjennom. Tråder stakk ut etc.

Har forøvrig ikke sett på det fra Fru Lyng. Er det dyrt?

Vi har et skinn fra BabyDan (korthåret) til 199 kjøpt på Barnas hus,- og et skinn fra kaisers (korthåret) til 299,- (var satt ned fra 599,-) Begge er gode å ha i vogna. Jeg ville ikke kjøpe det dyreste å ha i vogna, for de blir ganske stygge etterhvert. Har vasket skinnene både for hånd og på ullprogram med ullsåpe og de ble veldig fine.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 11:52   #13
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Utstyr/påkledning i sportsvogn

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Nøstebarn har et vognskinn med hull til seler. Det er grått istedet for gult, både penere og mer praktisk. Vi har vært veldig fornøyde med det i vognen.
Sånne lobber er vel lurt istedet for sko i vognen i vinter. Robeez har noen litt høye skinntøfler med for, hvis det er ullfor så kan det jo funke med de, med ullsokker inni, slike; (aner ikke hva de er foret med, dog)

Hmm, de så deilige ut! Har noen skinntøfler fått i barselgave, lurer på om de kan brukes? Har liksom tenkt at tøfler er innetøy... Må grave litt i barselgaveskuffen tror jeg!

Gammel 05-08-08, 11:57   #14
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg ville ikke kjøpe det dyreste å ha i vogna, for de blir ganske stygge etterhvert.

Det var det jeg tenkte også. Har et fint ullskinn som er vasket og godt brukt her hjemme. Kanskje jeg skal kjøpe et nytt dyrt et (langhåra siden han ikke sover på det lenger?) som Gla'gutten kan kose seg på og bruke det gamle i vogna. Evnt. så kjøper jeg bare et billig et til vogna.

Gammel 05-08-08, 12:01   #15
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg hadde:
Skinn - tok et av de vi hadde, og klippet hull til seler
T2H dunpose - den har hull til seler.

Lille hadde på seg tynt ullundertøy, og strikket ull utenpå, samt god lue og tynne votter. Vi brukte Voksi-lobber på føttene.
Han var aldri kald.

Må kikke på den posen og Voksi-lobber.

Men må man ha dunpose el.lign hvis man har den fleeceposen (noe godt og varmt under) og et stormtrekk/fotpose? Er kanskje kjekt så slipper man mye baksing med mange lag og mye tøy?

Gammel 05-08-08, 14:27   #16
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Må kikke på den posen og Voksi-lobber.

Men må man ha dunpose el.lign hvis man har den fleeceposen (noe godt og varmt under) og et stormtrekk/fotpose? Er kanskje kjekt så slipper man mye baksing med mange lag og mye tøy?

Det som er så fint med dun er at det er veldig godt og varmt, og det rommer ikke noe særlig. Du slipper å bale med tepper og styr også.

Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 15:39   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

I pose der de sitter ville jeg hatt på jakke, lue, votter. Skal de sove nedi en tykk pose, så lue og vanlig tøy på.

Har selv en baby-dunpose å bruke nå etter hvert, og har lyst på en TTH-pose til sportsvogndelen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 00:11   #18
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

799,- Skinn fra OTH-

Sitert fra OTH`s side;
One Tree Hill har også et saueskinn spesielt for barn og som kan vaskes i vaskemaskin. Dett kan festes til sportsvognen ved hjelp av 5 åpninger i skinnet som er beregnet på selefestet til sportsvognen. Deilig og varmt om vinteren, men også kjølig om sommeren. Pelsen i saueskinnet holder på varmen eller den kjølige luften.

Kjempefornøyd med vårt,like fint etter 2års bruk 365 dager i året

Gammel 06-08-08, 09:00   #19
Left
Passiv

Standard

Har klippet hull til seler i vårt skinn, og det rakner ikke, så ikke noe problem.
I vogna så ligger de ikke rett på skinnet, men har masse klær på, og kanskje pose oppå også, så det trenger ikke være et dyrt skinn. Det skal isolere unnenifra, og det gjør et skinn til 199,- også.

Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 09:23   #20
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Har klippet hull til seler i vårt skinn, og det rakner ikke, så ikke noe problem.
I vogna så ligger de ikke rett på skinnet, men har masse klær på, og kanskje pose oppå også, så det trenger ikke være et dyrt skinn. Det skal isolere unnenifra, og det gjør et skinn til 199,- også.

Tror at jeg går for et billigere skinn ja

Og nå har jeg avtalt med LilleLeo at jeg skal sende et stoff til et seat-insert! Gleder meg til å pimpe vogna!

Sist redigert av Fru Snurp : 06-08-08 kl 09:34.
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
cozyosko, påkledning, sportsvogn, utstyr

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.